به گزارش ایمنا، کاظم نظم ده، اظهار کرد: این سامانه چهار ماه است که در تهران و دو ماه به صورت ملی به صورت آزمایشی فعالیت میکند اما به تازگی رسماً کار خود را آغاز کرده و در مجموع ۷۱۰ نفر اپراتور و کاربر به صورت رایگان و شبانه روزی به شکایات و درخواستهای مردم پاسخ میدهند.
وی خاطرنشان کرد: در این سامانه بر اساس شیوه نامهها، پیامها در چهار سطح آنی، خیلی فوری، فوری و عادی تقسیم بندی شدهاند که پیامهای آنی ظرف سه ساعت، پیامهای خیلی فوری ظرف یک روز، پیامهای فوری ظرف دو روز و پیامهای عادی ظرف سه روز پاسخ داده میشوند.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور گفت: این سازمان یکی از سازمانهای اجرایی است که دارای بیشترین سطح ارتباطات با مردم و جامعه است بنابراین ارتباطات باید طوری طراحی شود که دو سویه و اثربخش باشد.
وی اضافه کرد: سامانه دیدهبان سازمان بهزیستی کشور با هدف افزایش رضایت و اعتبار و اعتماد و همچنین پاسخگویی آسان و کارآمد صرفهجویی در زمان و کاهش نیروی انسانی راهاندازی شده است.
نظم تصریح کرد: آغاز به کار این سامانه ۱۵ ماه پیش کلید خورد و با راه اندازی سیستمهای سخت افزاری و نرم افزاری در اردیبهشت امسال در استان تهران به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد و از چهار ماه پیش نیز فعالیت خود را در اقصی نقاط کشور شروع کرد و مردم میتوانند با انواع خطوط تلفنی ثابت و همراه اعم از همراه اول، ایرانسل و رایتل به صورت رایگان با شماره ۱۴۸۲ ارتباط برقرار کنند و کد رهگیری دریافت کنند.
وی با بیان اینکه هدف از راهاندازی سامانه دیدهبان بهزیستی جلب مشارکت مردمی در پاسخگویی است، گفت: سامانه دیده بان بهزیستی، داشبورد مدیریتی بسیار قوی است که در اختیار مدیران و معاونان بهزیستی قرار داده میشود تا به صورت روزانه هفتگی ماهانه و سالانه در جریان اولویت نیازها و مشکلات جامعه هدف بهزیستی قرار بگیرند.
مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور گفت: اپراتورهای سامانه دیده بان بهزیستی در سه سطح تعریف شدهاند که در سطح یک، ۹ نفر اپراتور در بهزیستی شهر تهران، در سطح ۲، ۱۳ کاربر در سطح معاونت تخصصی و در سطح سه، ۶۸۸ کاربر در سطح استانها و در مجموع ۷۱۰ نفر اپراتور و کاربر در سطح کشور به پاسخگویی مشغول هستند.
نظم ده تصریح کرد: راهاندازی سامانه دیدهبان بهزیستی کشور ۱۵ ماه طول کشید چون گرفتن خط هوشمند مخابرات ۱۰ ماه طول کشید.
وی اضافه کرد: اکنون ترافیک پشت خط دیدهبان بهزیستی پنج ثانیه است که در صورت افزایش روند تماسها مراکز پاسخگویی (کال سنترها) افزایش خواهند یافت.
نظم ده ادامه داد: اپراتورها و کاربرهای سامانه دیده بان بهزیستی به بانکهای اطلاعاتی بهزیستی متصل هستند و از روی کد ملی فرد تماس گیرنده پاسخ لازم را به او میدهند به طور مثال اگر فردی درخواست ویلچر داشته باشد پاسخ لازم را دریافت میکند و اگر تعللی انجام شده باشد حداکثر ظرف سه روز اقدام خواهد شد.
وی اضافه کرد: اگر درخواست و شکایت مطرح شده مربوط به بهزیستی نباشد، پاسخ داده میشود که مربوط به بهزیستی نیست و این هم خود یک پاسخ است زیرا فرد را از سرگردانی در میآورد.
مدیرکل دفتر عملکرد سازمان بهزیستی کشور گفت: همچنین به طور مثال برای درخواست پشت نوبت مستمری، معاونت مربوطه باید دلیل قانع کنندهای برای برقراری یا عدم برقراری مستمری ارائه کند.
نظم ده افزود: تماسهای تلفنی به دو صورت تماسهای تلفنی و ثبت پیغام صوتی است که تاکنون ۱۸۱۴۰ تماس ظرف شش ماه گذشته گرفته شده که ۸۳ درصد آنها تماس تلفنی و ۱۷ درصد ثبت پیغام صوتی داشتند.
وی خاطرنشان کرد: از بین بیش از ۱۸ هزار تماس، نزدیک ۶۰ مورد در قالب شکایت و پیشنهاد، موضوع بندی شد که کمک موردی، مستمری توانبخشی، عدم رعایت بخشنامه و دستورالعمل و نحوه پاسخگویی و برخورد با ارباب رجوع در صدر این موضوعات بود. تأسیس مهد کودک، شهریه مهدکودک و استفاده از اموال شخصی از دیگر موضوعات مطرح شده در سامانه دیده بان بهزیستی به شمار میرود.
نظم ده به ایرنا گفت: سامانه دیدهبان بهزیستی، داشبورد مدیریتی کارآمدی است که مدیران با رصد آن متوجه میشوند در کدام استان و در کدام موضوع، مشکلات بیشتر است و این کارها بدون دخالت سلیقه و بر اساس نظارت الکترونیکی و واقعیتها انجام میشود.
نظر شما