به گزارش ایمنا، علیرضا کاظمی ظهر امروز (۲۲ آبانماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در امر آموزش و پرورش یکی از دغدغههای کنونی رسیدگی به مسائل پرورشی است، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش خلاءهای آموزشی را تا حدودی با شبکههای آموزشی پر میکند، به همین دلیل باید به شدت نگران آسیبهای وارده از سمت کرونا به موضوع تربیت باشیم.
وی با اشاره به اینکه باید همه فرهنگیان و اولیا به حوزه تربیتی توجه کنند، افزود: باید نقش تربیتی فرهنگیان برجسته شود و در این ایام که دانشآموزان با فضای مجازی ارتباط بیشتری دارند، تأثیر خود را نشان دهند.
این مسئول با اشاره به آسیبهای حاصل از حضور دانشآموزان در فضای مجازی، ادامه داد: حضور و استفاده از فضای مجازی میتواند منجر به تنبلی، چاقی، ضعف بینایی شده و آسیبهای اجتماعی و فرهنگی از جمله افسردگی و کاهش ارتباط با خانواده را به دنبال داشته باشد. همچنین بروز آسیبهای اعتقادی مسئله مهم دیگری است که باید به آن توجه شود.
کاظمی از تدوین بسته سیاستی برای آموزش در فضای مجازی خبر داد و گفت: اقدامات ایجابی و سلبی در این حوزه در دستور کار قرار دارد.
وی از تهیه و تولید ابزارهای نظارتی برای والدین خبر داد و گفت: این اقدام در راستای نظارت اولیا بر فعالیت دانشآموزان انجام میشود که ساخت تبلت دانشآموزی و اینترنت دانشآموزی با محدودیتهای خاص است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پیشبینی زمان برای تحصیل دانشآموزان، یادآور شد: ایجاد محدودیت زمانی برای آموزش سبب میشود که دانشآموزان به جز امر تحصیل بر پرورش و سایر مسائل روزمره نیز رسیدگی کنند و ارتباط آنان با فضای مجازی کمتر میشود. همچنین با تدوین برنامههایی به دنبال افزایش سواد رسانهای دانشآموزان هستیم.
بنابه گزارش ایسنا، این مسئول با اشاره به پیشبینی سبد محتوای فرهنگی و پرورشی، خاطرنشان کرد: این محتوا با رویکرد تنوع و متناسب با سلایق دانشآموزان ایجاد میشود. علاوهبر آن مدارس ملی مجازی تشکیل شده و به زودی راهاندازی میشود که این مدارس ظرفیتی برای ایجاد عدالت آموزشی است.
نظر شما