محمد علیخانی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا درباره فرسودگی اتوبوسهای شهر تهران و لزوم تأمین اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل پایتخت گفت: اگر بخواهیم که شرایط ایدهآل را در نظر بگیریم، قطعاً بخش زیادی از خدماتدهی اتوبوسرانی باید تعطیل شود و خدماتدهی بخش زیادی از واگنها نیز باید تعطیل شود اما چنین کاری ممکن نیست.
وی با بیان اینکه ناوگان حملونقل عمومی در بدترین شرایط نیز باید به خدمترسانی خود ادامه دهد، افزود: اتوبوسهایی که بالای ۱۰ سال عمر دارند طبق قانون باید توسط پلیس متوقف شوند اما با توافقاتی که شده فعلاً خدمات خود را ارائه میدهند.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: برای ساماندهی اتوبوسهای شهر تهران اعتبار دیده شده است و امسال باید یکهزار دستگاه اتوبوس بازسازی اساسی شود. اکنون حدود ۵۰۰ اتوبوس بازسازی شده و مابقی نیز باید تا آخر سال انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: اتوبوسرانی در اختیار بخش خصوصی است که توان خرید اتوبوس با قیمتهای بالای سه تا پنج میلیارد تومان را ندارند. در بخش بازسازی نیز سختیهایی وجود دارد و دلیل آن این است که بخش خصوصی قوی نیست.
علیخانی با تاکید بر اینکه اتوبوسرانی با بحران مواجه است، ادامه داد: دولتهای هاشمی، خاتمی و احمدینژاد هر کدام حدود دو هزار دستگاه اتوبوس در دوره خود خریداری کرده و به شهرداری تهران تخصیص دادند؛ تنها دولتی که مصوبه خوبی در این زمینه داشته اما هیچ اتفاقی در این بخش نیفتاده است، دولت فعلی بوده است.
وی درخصوص افزایش مراجعه رانندگان تاکسی به مراکز معاینه حاشیه شهرها و مشکلاتی که این مراکز از لحاظ رعایت استانداردها دارند، گفت: شهرداری به صورت موردی این موضوع را رصد و کنترل میکند و در صورت مشاهده تخلف، معاینه فنی غیرواقعی باطل میشود و تنها راه مقابله با آن کنترل است.
نظر شما