به گزارش ایمنا، مهرداد قریب، در این باره اظهار کرد: استقرار سامانه متمرکز مستمری تأمین اجتماعی تقریباً در ۸۰ درصد استانها نهایی شده است و ۲۰ درصد استانهای باقی مانده نیز تا پایان آذر ماه به این سامانه مجهز شده و تا آن زمان کل کشور تحت پوشش و زیر بار میرود.
معاون بیمهای سازمان تأمین اجتماعی از کاهش فاصله درخواست تا برقراری مستمری خبر داد و گفت: خدماتی چون درخواست برقراری مستمری، ترک کار و غیره از طریق این سامانه، غیرحضوری خواهد شد.
قریب ادامه داد: دستورالعمل دیگری درباره برقراری مستمری صادر کردیم. پیش از این، بعد از درخواست مستمری، سه تا چهار ماه طول میکشید تا نسبت به برقراری مستمری اقدام شود. ولی با دستورالعمل جدید ارسالی؛ پس از دریافت استعلام ترک کار بیمه شده از سوی کارفرما، همکاران ما ملزم هستند در اولین ماه نسبت به برقراری مستمری اقدام کنند.
همچنین ناهید حیدری، مدیر کل مستمریهای سازمان تأمین اجتماعی نیز پیش از این درباره این سامانه گفته بود: با توجه به مشکلات مختلف پرداخت مستمریها توسط واحدهای اجرایی سطح کشور، اعم از رسوب نقدینگی، پراکندگی پرداختها و عدم کنترل مناسب، طرح پرداخت متمرکز مستمریها با هدف مدیریت بهینه نقدینگی و مدیریت بهینه پرداختها، در دستور کار سازمان قرار گرفت.
وی اظهار کرد: یکی از بهترین دستاوردهای این سامانه، اصلاحات بسیار خوبی است که در خصوص کوتاه شدن فرایند محاسبه و تأیید لیست مستمری ماهیانه و جلوگیری از ایجاد هر گونه وقفه در ارائه خدمات درمانی به افراد تبعی مستمریبگیران و مدیریت مصارف با عنایت به دسترسی به اطلاعات تجمیعی مستمریبگیران تمامی شعب انجام شد.
حیدری به ایسنا گفت: امکان ایجاد پایگاه متمرکز احکام مستمریبگیران، ایجاد امکان محاسبه لیست متمم مستمری ماهیانه، یکسانسازی و اصلاح رویهها و فرایندهای جاری حوزه تعهدات بلندمدت، ایجاد امکان ثبت درخواست برقراری مستمری بیمهشده در هر یک از شعب، برای شعبه آخرین محل بیمهپردازی، اصلاح فرایند محاسبه لیست مستمری ماهیانه و افزودن کنترلهای قبل از محاسبه لیست جهت جلوگیری حداکثری از اختلال در پرداخت مستمریها از دیگر مزایای سامانه متمرکز مستمریهای سازمان تأمین اجتماعی است.
نظر شما