ماندگاری کالا در بنادر پذیرش کالا را با مشکل مواجه می‌کند

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: یکی از تبعات ماندگاری کالا در بنادر، اشغال ظرفیت های موجود بنادر و ایجاد مشکل در پذیرش کالاهای وارداتی و صادراتی است.

به گزارش ایمنا به نقل از با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، روانبخش بهزادیان با بیان اینکه یکی از اقدامات اساسی این سازمان، تسهیل خروج کالا از بنادر و کاهش میزان ماندگاری کالا است، اظهار کرد: در بسیاری از موارد عوامل ماندگاری کالا به عملکرد سازمان ارتباطی نداشته و شامل مواردی نظیر مشکلات تجاری صاحبان کالا، تبادلات ارزی، اختلاف بین فروشنده و خریدار و سایر موارد است.

وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی با ایجاد بالغ بر ۲۴۶ میلیون تن ظرفیت جهت واردات، صادرات و ترانزیت کالا توانسته است پاسخگوی نیاز کشور در ورود و خروج کالا از بنادر باشد که این میزان ظرفیت با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در بنادر مهم ایران از جمله بنادر چابهار، شهید رجایی، بوشهر و بنادر شمالی کشور افزایش خواهد یافت.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه علاوه بر اقدامات سخت افزاری و ظرفیت سازی، اقدامات دیگری برای تسهیل در خروج کالا از انبارهای بنادر توسط سازمان بنادر صورت گرفته است، اظهار کرد: یکی از تبعات ماندگاری زیاد کالا در بنادر اشغال ظرفیت‌های موجود در بندر و ایجاد مشکل در پذیرش کالاهای وارداتی و صادراتی است.

بهزادیان افزود: یکی از کارهای که با هدف کاهش ماندگاری کالا در بنادر انجام شده تدوین شیوه نامه حمل یکسره کالا از بندر است که با همکاری و هماهنگی گمرک صورت گرفته و به تصویب ستاد تنظیم بازار نیز رسیده است بر این اساس عملیات حمل یکسره کالا با سرعت و هماهنگی بیشتری صورت می‌گیرد و می‌تواند در تسریع خروج کالا از محوطه‌های بندری مؤثر باشد.

وی با اشاره به اینکه تحت کلید قراردادن انبارهای بخش خصوصی در خارج از بندر نیز یکی از دیگر اقدامات است، گفت: این اقدام به منظور جلوگیری از افزایش زمان ماندگاری کالا در بندر صورت گرفته است که بر اساس آن امکان انجام فرآیند تشریفات گمرکی در انبارهای بخش خصوصی در خارج از محوطه‌های بندری فراهم شده و صاحبان کالا می‌توانند کالاهای خود را به انبارهای مذکور انتقال دهند.

کد خبر 452655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.