به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت آموزش و پرورش، حاجی میرزایی در این نشست که بهصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد سند تحول بنیادین را منشور اقدامات آموزش و پرورش ذکر و تصریح کرد: روشهای جذب و گزینش نیروی انسانی در آموزش و پرورش به بازنگری نیاز دارد.
وی افزود: در سال تحصیلی جدید سعی کردیم بر گزینش نیروهای جدیدالورود به آموزشو پرورش تمرکز بیشتری کنیم. از دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی بازدید کردم و در جریان مستقیم گزینش دانشجو معلمان قرار گرفتم و با هیأت عالی گزینش همفکری میکنیم تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.
وزیر با تأکید بر لزوم ارتباط مستمر دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزشوپرورش گفت: دانشگاه باید با دانشجویان خود بهصورت مداوم از زمان ورود به دانشگاه تا پایان دوره خدمت و شروع بازنشستگی ارتباط مستمر داشته باشد زیرا دنیا همواره در حال تغییر و تحول است و معلمان باید قادر باشند در هرزمانی خود را با این تحولات هماهنگ کنند.
حاجی میرزایی در جلسه مذکور که در ساختمان شهید رجایی وزارتخانه برگزار شد با بیان اینکه تأکید بر اجرای سند تحول و داشتن روحیه مطالبهگری در این مورد خوب است، اظهار کرد: باید علاوه بر مطالبهگری، با همفکری باهم بتوانیم وظایف هر بخش را در اجرای سند تحول مشخص کنیم تا به اهداف مشخص شده برسیم.
حاجی میرزایی با اشاره به مسئولیت خطیر نظام تعلیم و تربیت گفت: نسل آینده کشور و عزیزترین سرمایه خانوادهها در بهترین سالهای یادگیری و پیشرفت به نظام تعلیم و تربیت سپرده میشوند بنابراین مسئولیت فرهنگی نسلی که آینده کشور را میسازد، بر عهدهداریم و این مسئولیت بسیار عظیم و خطیر است.
وی با اشاره به تصویب زیر نظامهای اجرایی سند تحول بنیادین در سالهای قبل، ادامه داد: اگر بخواهیم اجرایی شدن آن را در تحول ایجاد شده در معلم، دانشآموز و مدرسه ببینیم، هنوز در ابتدای کار هستیم، زیرا تربیت یک فرایند بلندمدت است و آثار آن بهتدریج مهیا میشود.
وی با بیان اینکه اجرای سند تحول دغدغه اصلی آموزش و پرورش بوده است اما هنوز به انتظارات خود از اجرای سند تحول نرسیدهایم، گفت: برای رسیدن به اهداف به بررسی دقیقتر نیاز داریم در این مورد به بضاعت علمی و فکری حوزههای علمیه و نمایندگان حوزه در دانشگاهها نیازمندیم.
نظر شما