به گزارش ایمنا، فیس بوک ایرلند که اینستاگرام را در انگلیس اداره میکند، متعهد شده است تغییراتی را صورت دهد و سازمان رقابت و بازارهای انگلیس وعده مذکور را تغییر رفتار مهمی از سوی یک پلتفرم شبکه اجتماعی بزرگ توصیف کرده است.
دیدهبان رقابت انگلیس در بیانیهای اعلام کرد: با تغییرات اینستاگرام، پست کردن یک تبلیغات در این پلتفرم بدون اینکه به عنوان تبلیغات مشخص شود، دشوار خواهد شد.
فیس بوک که شرکت مادر اینستاگرام است، از همکاری با سازمان رقابت و بازارهای انگلیس در جهت افزایش شفافیت مربوط به ارسال تبلیغات از سوی اینفلوئنسرها استقبال کرد.
سازمان رقابت و بازارهای انگلیس درباره اینکه بسیاری از اینفلوئنسرها محتوای مربوط به شرکتها را در اینستاگرام پست میکنند بدون اینکه مشخص کنند برای این کار پول یا مشوقهای دیگری دریافت کردهاند، تحقیقاتی را انجام داده بود.
اینفلوئنسرها اگر برای ارسال چنین پستها یا خدماتی پول یا مشوقهای دیگر دریافت میکنند، از این پس باید تأیید یا فاش کنند.
بر اساس گزارش رویترز، اینستاگرام از فناوری استفاده خواهد کرد که مشخص میکند چه زمانی کاربران به وضوح روشن نمیکنند که تبلیغات ارسال میکنند.
منبع: ایسنا
نظر شما