به گزارش ایمنا، سیدحسن الحسینی، در این خصوص، اظهار کرد: در حال کار بر روی موضوع ارزشیابی هستیم. ارزشیابی در نظام تعلیم و تربیت سه نوع است؛ یک ارزشیابی میان ترم، پایانی و یک ارزشیابی امتحانات نهایی داریم.
وی با بیان اینکه امسال به منظور ارزشیابی عملکرد تحصیلی دانش آموزان بیشتر کارپوشه دانش آموز در شبکه شاد مبنا و ملاک قرار میگیرد، اضافه کرد: اینکه معلم برای دانش آموز تکلیف فرستاده و دانش آموز باید تکلیفش را انجام دهد مهم است. مثلاً اگر معلم ۲۰ مرتبه تکلیف داده مشخص است که تکالیف انجام شده یا خیر. همچنین مشخص است که آیا نتایج تحقیقاتی که معلم به دانش آموز محول کرده ارائه داده است یا خیر.
مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول شبکه شاد با تاکید بر اینکه حضور و غیاب هم برای ما بسیار مهم است گفت: حضور دانش آموز هر هفت دقیقه یک بار در سیستم چک میشود و نمیتواند دکمهای را بزند و برود. حضور در شبکه حتماً مراقبت میشود. همه اینها در پرونده یا کارپوشه دانش آموز وجود دارد و معلم بر مبنای آن نمره میان ترم میدهد و دیگر امتحان میان ترم نمیگیرد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول شبکه شاد به ایسنا گفت: ممکن است پایان هر بخش معلم بخواهد سوالاتی را طرح کند و آزمونی هم از بچهها بگیرد. در شبکه شاد قابلیت آزمون ساز اضافه شده است. نتیجه این آزمونهای هفتگی یا آزمون واحد میان ترم هم میتواند مبنا قرار بگیرد. بنابراین دست معلم کاملاً باز است و میتواند بسته به خلاقیت خودش در این زمینه ایفای نقش کند و نمرات دانش آموزان را بدهد.
نظر شما