به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، محمد حسین عزیزی درباره تبلیغات کالاهای آسیبرسان به سلامت از صداوسیما افزود: صدور مجوز تبلیغات تلویزیونی بر اساس قانون بر عهده سازمان غذا و داروست. تبلیغات تلویزیونی ذینفعان متعددی دارد که صداوسیما یکی از اصلیترین ذینفعان به شمار میرود.
وی افزد: بخشهای دیگری از وزارت بهداشت و سازمانهایی مانند نظام پزشکی هم در مورد تبلیغات محصولات سلامت محور ورود کردهاند که البته وظیفه اصلی بر اساس قانون در این حوزه بر عهده سازمان غذا و دارو گذاشته شده است.
مدیرکل امور فرآوردههای خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: با توجه به اینکه متولی اصلی صدور مجوز تبلیغات در قانون، سازمان غذا و دارو معرفی شده، کمیته تبلیغات به منظور ساماندهی و تعامل با ذینفعان در سازمان غذا و دارو تشکیل شده است.
عزیزی گفت: سالها تبلیغات بسیاری از کالاها ممنوع بوده، اما با این وجود باز هم ادامه داشته است. بنابراین در نظر داریم محتوای تبلیغات را در کمیته تشکیل شده اصلاح کنیم.
نظر شما