به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این روزهایی که بسیاری از کسبوکارها در دنیا روندی نزولی دارند، بازار خدمات آنلاین داغ شده است؛ خدماتی که با استفاده از زیرساختهای فناوری اطلاعات و ارتباطات رونق گرفته و میزان حضور مردم را در جامعه کاهش دادهاند.
با آمدن کرونا همه کشورها مدلهای جدیدی از مدیریت را تجربه کردند. برای مثال آموزش آنلاین و مجازی شیوهای بود که برای نخستین بار در بسیاری از کشورها تجربه شد. ستاد توسعه فناوریهای اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با نگاهی مشترک تلاش کرد از ظرفیتهای آنلاین موجود در کشور استفاده بیشتری ببرد و با مشارکت دانشبنیانها خدمات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری به صورت مجازی و آنلاین ارائه شود.
در همین تلاش مشترک ۶۰۰ شرکت و استارتاپ حضور دارند و به صورت مجازی و غیرحضوری خدماتی در حوزههای آموزش، سلامت، ورزش، سرگرمی و توریسم، تولید محتوا، نوآوری اجتماعی و فروشگاهها به مردم ارائه میکنند.
یکی از برنامههای معاونت علمی و فناوری برای ارائه سرویس به استارتاپها، راهاندازی کمپین کرونا پلاس بود. در حال حاضر ۶۰۰ شرکت و استارتاپ فعال در حوزه خدمات آنلاین در این کمپین حضور دارند و سرویسهای مرتبط با بیماری کرونا را ارائه میکنند.
نظر شما