به گزارش ایمنا به نقل از پورتال وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در سفر به استان یزد از راه آهن یزد- اقلید و کنارگذر ابرکوه بازدید کرد و گفت: این بازدید در راستای تسریع در عملیات اجرایی این خط ریلی و تصمیم گیری در خصوص رفع معارضان مسیر و تهیه مصالح پروژه صورت گرفت.
خیراله خادمی راه آهن یزد- اقلید را حلقه مفقوده کریدور ریلی شمال شرق- جنوب غرب دانست و گفت: این مسیر ریلی موجب کاهش۳۱۰ کیلومتری فاصله ریلی استان های بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر احمد با استان های یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان می شود.
وی پیشرفت فیزیکی زیرسازی مسیر را ۹۴ درصد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۶۱۶ هزار متر مکعب خاکبرداری، بیش از ۷ میلیون متر مکعب خاکریزی و بیش از ۱۴۳ هزار متر کعب بتن ریزی صورت صورت گرفته است.
معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به پیشرفت ۵۳ درصدی روسازی مسیر ادامه داد: تاکنون ۱۲۷ کیلومتر از مسیر این طرح مهم جهش تولید از سمت ایستگاه اقلید ریلگذاری شده و ریل مورد نیاز ۱۹۰ کیلومتر از مسیر نیز خریداری شده است. ۲۵۵ کیلومتر مسیر سابگرید انجام شده و از مجموع ۶۷۰ هزار متر مکعب بالاست مورد نیاز بیش از ۷۰ درصد آن نیز تولید و یا خریداری شده است.
خادمی گفت: ۳۰ کیلومتر از مسیر رلواژ اول و دوم روسازی اجرا شده و تا کیلومتر ۱۱۵ مسیر نیز نصب خط اتمام یافته و جوشکاری درز ریل ۱۰۸ کیلومتر نیز پایان یافته است.
خادمی در این سفر همچنین از ایستگاه های راه آهن مهریز و اقلید نیز بازدید کرد و پیشرفت فیزیکی ساخت ایستگاه های مسیر را ۶۵ درصد اعلام کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص اهمیت این محور ریلی اظهار کرد: با افتتاح این خط آهن اتفاق مهم دیگری در عرصه ریلی کشور نهایی خواهد شد و مرکز کشور نیز به شبکه ریلی متصل می شود که با توجه به قرارگرفتن تعداد زیادی از معادن مهم ایران در این منطقه پیش بینی میشود که با افتتاح این مسیر ترانزیت کالا و مسافر در این بخش از کشور توسعه فراوانی یابد.
نظر شما