به گزارش ایمنا جلسه ستاد هماهنگی برگزاری برنامههای محرم ۹۹ در رسانههای صوت و تصویر فراگیر عصر سه شنبه ۱۴ مرداد در سازمان تبلیغات اسلامی واقع در میدان فلسطین برگزار شد.
در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی و صادق امامیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر (ساترا) و چند تن از مسئولان سازمان تبلیغات حضور داشتند.
امامیان ابتدا گفت: هدف از این جلسه تشکر از سازمان تبلیغات اسلامی برای برگزاری مراسمات در محرم و صفر پیش رو است. مراسمهایی که با شرایط خاصی امسال برگزار میشود و تلاشهای بیشتری برای آن صورت میگیرد. هر سناریویی که امسال پیش بیاید حاوی یک واقعیتی است که نمیشود از آن چشمپوشی کرد. هیأتهای آنلاین سهم بسزایی در مراسمات امسال دارند. فضای مجازی و المانهای صوتی و تصویری در مناسبتهای اخیر و حتی محرمهای گذشته بسیار فعال بودند اما الان جدی تر فعالیت میکنند. رسانهای تر شدن محرم امسال به معنای راحت تر برگزار شدن آن نیست؛ باید تلاش مضاعف کرد که اقامه عزا اتفاق بیفتد.
وی افزود: طبق برنامهریزی های انجام شده با چند اپراتور همکاری خواهیم داشت. به این ترتیب که جلسات به صورت آنلاین و با اینترنت رایگان در اختیار مردم قرار میگیرد. سازمان تبلیغات اسلامی محوریت تمامی فعالیتهای محرم امسال است و برنامهها حول این سازمان اتفاق میافتد. امسال طرحی با نام «خیمههای رسانهای» داریم که نقش ویژه در برنامههای اجرایی محرم امسال دارند. این طرح با نظارت مستقیم سازمان تبلیغات اسلامی اجرایی میشود. خیلی از سازمانها و ارگانهای رسانهای در طرح مذکور فعالیت میکنند؛ مثلاً سازمان صدا و سیما نیز در ادامه برنامه سالهای گذشته خود که هیئات را پوشش میداد، امسال پر رنگ تر خواهد بود. فرض ما این است که امسال خلاء دو سال پیش فعالیتهای رسانهای جبران شود. البته پیش از این هیأتهای بزرگ ما سرویسهای صوتی و تصویری خوبی ارائه میکردند، بنابراین کار جدید نیست اما باید نظام مند باشد و نه با حضور حداکثری مردم و تنها در فضای مجازی بدون حضور مردم باشد.
حجت الاسلام و المسلمین قمی ابتدا گفت: برای همه روشن است که این روزها گویی با جهان دیگری مواجه هستیم. اهمیت رسانه و فضای مجازی و صوت و تصویر فراگیر به دلیل اهمیت مردم مهم است. مجموعه صوت و تصویر میتواند در همه زمینهها نقش آفرین باشد. در سازمان تبلیغات شان جدیدی بر عهده ما است. ما مسئول برگزاری مراسم و مسئول بررسی نظرات خبرگان و نخبگان این حوزه هستیم. از طرفی مقام معظم رهبری نیز دستور دادند که سازمان تبلیغات در زمینه برگزاری مراسمات، مسئول اجرایی کردن دستورات ستاد کرونا باشد.
سال گذشته سازمان صرفاً وظیفه اجرایی و تسهیلگری برگزاری مراسمات را داشت. همان طور که شلختگیها در برنامههای اجرایی، ناهماهنگی ایجاد میکند، چند پارگی در تنظیم قواعد و دستورات، آشفتگی ایجاد میکند. طبیعتاً طبق فرمایش مقام معظم رهبری تمامی دستورات از ستاد کلی مبارزه با کرونا صادر میشود. وظیفه ما هم افزایی بیشتر برای رسیدن به برنامهای واحد در محرم امسال است. همه قواعد بهداشتی با لطف مردم رعایت خواهد شد. کمااینکه در مراسمات اخیر نیز مانند شب قدر این اتفاق افتاد.
منبع: ایسنا
نظر شما