شورای راهبری توسعه مدیریت در وزارت راه تشکیل می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منایع انسانی وزارت راه و شهرسازی ضمن ارایه پیشنهادها و نظرات شورای راهبری توسعه مدیریت و منابع انسانی از تشکیل پنج کمیته تخصصی ذیل شورا خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نعمت‌الله ترکی در نخستین جلسه شورای راهبری مدیریت و توسعه منابع انسانی که به ریاست محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، از تشکیل شورای راهبردی توسعه مدیریت و منابع انسانی در ستاد و همچنین شرکت‌ها و سازمان تابعه وزارتخانه خبر داد و گفت: نتایج جلسات شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه در خصوص شورای راهبری توسعه مدیریت و منابع انسانی به ستاد منعکس می‌شود در نهایت تصمیم‌های واحدی در خصوص اصلاح نظام‌اداری اتخاذ می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گام‌های شورای راهبری مدیریت و توسعه منابع انسانی را شاملِ بررسی سیاست‌ها و اسناد بالادستی جهت تبیین وضعیت مطلوب منابع‌انسانی، تبیین وضع موجود منابع انسانی، تعیین نیازها و عارضه‌های حوزه منابع انسانی، تعریف اهداف غایی و کمی، و تدوین سند برنامه جامع منابع انسانی با رویکرد تحول محور برشمرد.

ترکی از تشکیل پنج کمیته تخصصی ذیل شورای راهبری مدیریت و توسعه منابع انسانی خبر داد و این کمیته‌ها را شامل کمیته ساختار، کمیته دولت الکترونیک، کمیته سرمایه انسانی، کمیته مدیریت عملکرد و کمیته صیانت از حقوق مردم عنوان کرد.

بخشی از برنامه‌ها و پیشنهادهای شورای راهبری مدیریت و توسعه منابع انسانی اعلام شد که شامل اصلاح ساختار سازمانی با بررسی وضعیت فعلی ساختار و تبیین چالش‌های موجود و ارائه پیشنهاد اصلاحی، نظام جبران خدمات، چابک‌سازی و کاهش دیوان‌سالاری، حذف کلیه امور غیرضروری و بهبود روش‌ها جهت تسریع و شفاف‌سازی امور اداری و مالی، استفاده بهینه و مناسب از سرمایه‌های فیزیکی و انسانی با رویکرد صرفه‌جویی در هزینه‌ها و شفاف‌سازی گردش منابع، تبیین عملی شایسته‌سالاری در انتصابات، رسیدگی به مسکن، معاش و رفاه کارکنان و تکریم شایسته و تلاش در رعایت منزلت و تعالی کرامت انسانی کارکنان، اهتمام به افزایش رضایتمندی و انگیزه کارکنان با صیانت از حقوق قانونی آنها، برقراری ارتباط مؤثر با تمامی واحدهای تابعه استانی در انعکاس سیاست‌ها، رویه‌ها و خط مشی وزارتخانه و نظارت بر حسن انجام آنها، تهیه سند برنامه توسعه منابع انسانی، اصلاح فرآیندها و روش‌های انجام کار و توسعه فناوری اداری، ساماندهی نیروی انسانی، سلامت اداری و جلوگیری از فساد اداری می‌شود.

کد خبر 436992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.