۳ علامت اصلی بیماری کرونا چیست؟

مرکز کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری‌ها در آمریکا علائم شایع بیماری کرونا را شامل تب، سرفه و تنگی نفس دانست.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کرونا تا کنون ۱۴ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۴۸۸ نفر را در سراسر دنیا مبتلا کرده است که ۶۱۰ هزار و ۸۶۸ نفر از این تعداد جان خود را از دست داده‌اند. مبتلایان به این بیماری طیف وسیعی از علائم مانند تب، سرفه، تنگی نفس، درد قفسه سینه، درد عضلات، از دست دادن حس بویایی و چشایی، خستگی شدید و سردرد را تجربه کرده‌اند، اما بعضی از این علائم در بیماران مبتلا به کرونا شایع‌تر از سایر نشانه‌هاست.

مرکز کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری‌ها در آمریکا اعلام کرده است که پژوهشگران طی یک مطالعه، داده‌های سلامت ۱۶۴ فرد مبتلا به ویروس کووید -۱۹ را بررسی کردند و متوجه شدند ۹۶ درصد آن‌ها علائم تب، سرفه و تنگی نفس را تجربه کردند. ۸۴ درصد شرکت کنندگان دچار سرفه شده و ۸۰ درصد افراد نیز تب داشتند؛ تقریباً ۴۵ درصد شرکت کنندگان این مطالعه نیز هر سه علائم را داشتند.

طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری‌ها، ۸۲ درصد بزرگسالان بستری شده در بیمارستان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از تنگی نفس رنج بردند، در حالی که این رقم برای افرادی که در بیمارستان بستری نشده بودند، ۳۸ گزارش شد؛ البته مبتلایان به ویروس کرونا علائم دیگر مانند لرز، درد عضلانی، سردرد، خستگی، مشکلات گوارشی مانند حالت تهوع، دل درد، استفراغ یا اسهال را نیز تجربه کردند.

به گفته محققان تقریباً نیمی از بیماران مبتلا به کرونا از مشکلات گوارشی رنج می‌بردند که در این میان، اسهال بیشترین میزان (۳۸ درصد) و استفراغ کمترین میزان (۱۳ درصد) را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 434760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.