به گزارش ایمنا، همایون یزدانپناه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و افزایش استفاده از خدمات الکترونیکی، اظهار کرد: هوشمندسازی، در شرایط کرونایی بسیاری از تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد، بهطوریکه در ارائه خدمات غیرحضوری، رشدی چشمگیر داشتهایم و ضرورت استفاده از خدمات غیرحضوری از راه دور برای کارکنان و مدیران و شهروندان بهخوبی تبیین شد.
وی افزود: سامانههای خدمات الکترونیکی توسعه پیداکرده و به دستگاههای اجرایی کمک میکند تا به فعالیتها سرعت بیشتری بدهند نهتنها در بحث بهداشت و درمان بلکه در بسیاری از عرصهها میتوان به پیشرفت رسید.
رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم با بیان اینکه نخبگان علمی و مدیریت شهری در جهان بر این باورند که بدون هوشمند سازی نمیتوان پیشرفت کرد، تصریح کرد: باید با پیشتازی قم به حرکت خود ادامه دهیم و راهاندازی قمیار در این شهر حرکتی مهم است که قابلیت توسعه دارد.
وی عنوان کرد: یکی از نمونههای مهم در سامانه هوشمند در خدمات شهری، سامانه ۱۳۷ است که علاوه بر خدمات بهصورت تلفنی، بهصورت الکترونیکی از طریق قمیار قابلیت ارتباط با شهرداری را دارد و ۱۸ خدمت مرتبط با شهرسازی و صدور مجوز در آن ارائهشده است.
یزدانپناه تصریح کرد: ارائه ۲۴ نوع از خدمات هوشمند از طریق اپلیکیشن قمیار نیز از دیگر ظرفیتهای مهم این سامانه است که درصدد هستیم آن را با مشارکت دستگاهها به ۱۰۰۰ برسانیم.
وی در خصوص اقتصاد در کرونا، عنوان کرد: ایجاد فروشگاههای الکترونیکی و تغییر کسبوکارهای سنتی به هوشمند از قابلیتهای مهم هوشمندسازی در ایام کرونا است و در این میان کسبوکارهایی که قادر نیستند به اقتصاد دیجیتال و هوشمند متضرر میشوند.
نظر شما