مدیر کل زندان‌ها تکذیب کرد، دادستان تایید

خبرگزاری ایمنا: در حالیکه منابع غیر رسمی از درگیری دسته جمعی زندانیان در اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌آموزی اسد آباد مبارکه خبر می‌دادند، مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اصفهان این موضوع را تکذیب نمود.

به گزارش ایمنا منابع غیر رسمی خبر از یک درگیری دسته جمعی در یکی از زندان‌های استان می‌دادند. زندانی در ۳۵ کیلومتری مرکز استان موسوم به اردوگاه کاردرمانی و حرفه آموزی در روستای اسد آباد مبارکه. این موضوع ابتدا مورد تکذیب مسئولان زندان واقع شد اما تنها یک روز از تکذیب مدیر کل زندان های استان اصفهان در این زمینه نگذشته بود که دادستان عمومی و انقلاب اصفهان بخشی از خبر را تایید کرد و گفت: درگیری دسته جمعی نبوده و تنها یک نفر در این زمینه به قتل رسیده است. قاضی محمدرضاحبیبی دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در این رابطه گفت : این دو زندانی که به جرم حمل مواد مخدر به پانزده سال زندان محکوم بودند به خاطر یک مسئله پیش پا افتاده و جزئی که بیشتر جنبه شوخی داشته با یکدیگر درگیر شده و پس از نزاع لفظی، یکی از آنان با شی تیزی که بوسیله قاشق غذا خوری درست شده بوده به زندانی دیگر حمله کرده و با فرو کردن شی در قلب وی، او را به قتل می‌رساند.
این در حالی است که رمضان امیری، مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما ضمن رد هرگونه درگیری در اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی اسد آباد مبارکه گفت: "البته اگر هم درگیری اتفاق بیفتد درگیری در زندان یک موضوع غیر قابل انکار است و حتی امکان دارد دو نفر شهروند عادی نیز در خیابان با یکدیگر درگیر شوند".
وی ضمن رد شایعه کشته شدن زندانی در اثر این درگیری بیان داشت: هرگونه بیان جزئیات در این زمینه منوط به موافقت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور بوده که پس از دریافت موافقت نامه نیز تنها در صورت حضور خبرنگار در این اداره کل صورت می پذیرد.
گفتنی است، فاز اول اردوگاه کاردرمانی و حرفه آموزی استان اصفهان سال ۱۳۷۹ توسط سید مرتضی بختیاری، رییس وقت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به منظور انتقال زندانیان معتاد به آن مرکز به بهره برداری رسید، ولی در سال ۱۳۸۰ در این مرکز یک شورش دسته جمعی رخ داد و تعداد حدود ۴۰ نفر زندانی از آن موفق به فرار شدند که در همان روزهای اول بیش از ۳۰ نفر از آنان دستگیر شدند.
همچنین در خصوص فرار بزرگ زندانیان از زندان مرکزی اصفهان که چندی پیش اتفاق افتاد باز هم خبرنگاران و اصحاب رسانه طی تماس‌های مکرر با مسئولان این نهاد اجتماعی خواستار بیان جزئیات بیشتر شدند که با مخالفت مسئولان این سازمان مواجه گردیدند. همچنین این مرکز بیشتر برای نگهداری و کار اجباری معتادان ساخته شده و از ابتدا قرار بر این نبوده تا زندانیان با جرایمی چون قاچاق مواد مخدر و احکام سنگین به این مرکز معرفی گردند ولی متاسفانه اکنون زندانیانی که با یکدیگر درگیر شده اند هر کدام به ۱۵ سال حبس محکوم شده که نگهداری آنان در این مرکز تبعات اینچنینی را نیز به بار می آورد./۲۲

کد خبر 42378

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
    لطفا پاراگراف آخر را یک بار بخوانید.....دو جمله ای که با همچنین شروع شده و هر کدام بحث جداگانه ای را که هیچ ارتباطی به هم ندارند دنبال می کنند.

    پاسخ سایت: 0

  • سولماز IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
    تعجب نکن از این سوتی ها زیاد دارند...........

    پاسخ سایت: 0

  • im IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
    ای ول به این همه هماهنگی

    پاسخ سایت: 0