به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمدرضا احمدی، با اشاره به اینکه پروژه متروی این شهر جدید، بزرگترین پروژه عمرانی این شرکت و یکی از ۱۰ پروژه عمرانی مهم استان اصفهان است، اظهار کرد: در سال ۹۸ در بخش عملیات اجرایی این خط مترو پیشرفت خیلی خوبی داشتیم و بهرغم رشد سه برابری قیمت مصالح و مواد مورد نیاز، پروژه پیشرفت فیزیکی خیلی خوبی داشت.
وی افزود: پروژه متروی بهارستان در بخش زیرسازی از پیشرفت ۸۰ درصدی برخوردار است و در بخش روسازی نیز ۳۰ درصد پیشرفت دارد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان، خرید ریل تولید داخل از شرکت ذوبآهن اصفهان برای پروژه مترو این شهر جدید را از اتفاقات بسیار سال گذشته خواند و عنوان کرد: برای نخستین بار ریل S۴۹ در کارخانه ذوبآهن اصفهان تولید شد و پس از یک بازه پنج ماهه و انجام تستهای مختلف، این ریل هماکنون در کارگاه متروی بهارستان مورد استفاده قرار میگیرد.
احمدی با اشاره به اینکه هنگام نصب، ریل بر روی قطعهای به نام پابند قرار میگیرد، اعلام کرد: پیش از این، پابند مورد نیاز از یک شرکت فرانسوی تامین میشد اما به تازگی شرکتی در اراک برای تولید این قطعه اعلام آمادگی کرد. در این خصوص رایزنیهای مختلفی انجام شد و در نهایت پس از تایید کیفیت پابند، شرکت فرانسوی، لیسانس ساخت این قطعه را به شرکت کشورمان ارائه کرد. بنابراین، بیشتر قطعات پابند مورد نیاز متروی بهارستان نیز از داخل کشور تامین میشود.
وی در خصوص تامین منابع مالی این پروژه مهم گفت: سال گذشته مجوز انتشار اوراق صکوک برای تامین منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل متروی بهارستان به ما داده شد. در خصوص تبصره ۱۹ بودجه سال ۹۸ نیز مجوز مشارکت گرفتهایم. فراخوان مشارکت اعلام شد و دو شرکت ایرانی برای مشارکت حدود یکهزار و ۱۰۰ میلیاردتومانی اعلام آمادگی کردهاند که جلسات آن به دلیل همهگیری کرونا از اسفند ۹۸ به پس از عید موکول شد و به زودی جلسات مورد نظر در این خصوص را با آن دو شرکت برگزار خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با بیان اینکه چشمانداز روشنی در پروژه متروی بهارستان میبینیم، اظهار کرد: مزیت مشارکت بخش خصوصی، این است که بدون اینکه دولت بخواهد هزینه مستقیمی در پروژه داشته باشد، باقیمانده عملیات توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد و از محل درآمد حاصل از بهرهبرداری مترو، هزینههای شریک و دولت باز خواهد گشت.
نظر شما