به گزارش ایمنا، سید جواد حسینی با اشاره به افزایش مراکز آموزشی و توانبخشی ویژه مشکلات یادگیری از ۷۱۰ به ۷۵۲ مورد اظهار کرد: این مراکز مکمل جریان یادگیری هستند. دانشآموزان دیرآموز میتوانند به مراکز اختلال یادگیری ارجاع شوند.
وی افزود: در راستای تفاهم نامه ما با معاونت آموزش ابتدایی، از سال جاری حدود ۷۰ هزار دانش آموز دیرآموز تحت پوشش این مراکز قرار خواهند گرفت.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنین با تاکید بر اقدامات انجام شده پیرامون توان افزایی دانشآموزان با نیازهای ویژه، گفت: مناسب سازی نهضت زبان اشاره و نهضت بریل آموزی اجرایی شده و ۹۱۹ اثر محتوایی ویژه این دانش آموزان و ۹ اثر ویژه والدین، معلمان و دانش آموزان عادی مناسب سازی و یا تولید شده است. در همین ساعت دو میلیون نفر- ساعت آموزش برای زبان اشاره برگزار شده است.
حسینی با بیان اینکه همچنین همه ساله سنجش بدو ورود دانش آموزان به منظور مداخلات طلایی بهنگام انجام میشود، افزود: در سال جاری بیش از ۲۰۰ پایگاه امر سنجش را انجام دادند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان مورد سنجش قرار گرفتند.
وی با اشاره بر سیاست آموزش تلفیقی فراگیر که در قالب آن دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنار دانش آموزان عادی تحصیل میکنند، اظهار کرد: دانش آموزان باید بهزیستن و با همدیگر زیستن را در مدرسه تمرین کنند، در همین راستا مناسب سازی در همه ابعاد برای ۱۴ هزار مدرسه پذیرای دانش آموزان با نیازهای ویژه در حال انجام است.
حسینی به ایسنا گفته است: تا پایان سال ۹۹ یک مدرسه عادی در هر کدام از استانها استانداردسازی خواهند شد.
نظر شما