به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در شرایط فعلی اقتصادی چندان نمیتوان به کمکهای مالی دولت برای طراحی و تولید خودروهای هیبریدی امید داشت، به همین دلیل باید به سمت بخش خصوصی و دانشبنیانها رفت.
منوچهر منطقی گفت: برای رسیدن به زیستبوم درست طراحی و تولید این خودروها باید به سمت ارائه راهکارهای نوآورانه حرکت کنیم.
دبیر ستاد توسعه فناوریهای فضایی و حملونقل پیشرفته معاونت علمی معتقد است که در این زمینه باید سناریوهای مختلفی که در کشورهای توسعه یافته عملیاتی شده است، به ضرورت بومی در ایران طراحی شود؛ همچنین تک قوانین مطرح شده در حوزه تولید خودروهای برقی و هیبریدی بازنگری شود و به اجرا در بیاید.
وی در جلسه شورای سیاستگذاری همایش ملی خودروهای آینده با بیان اینکه در ستاد، سیاستی را اتخاذ کردیم تا براساس آن برنامههای راهبردی خود را پیش ببریم، گفت: فناوریهای نوظهوری در کشور شکل گرفته است که باید با کمک این برنامههای راهبردی از آنها برای توسعه کشور بهره ببریم.
منطقی افزود: باید سنایوری تجاریسازی و بحث زیستبوم نوآوری را در بخشهای مختلف درگیر و قیمت تمام شده محصول را با دقت مورد بررسی قرار دهیم.
وی خاطرنشان کرد: خودروی برقی در اروپا با ۳۰ هزار دلار و در چین با ۱۰ هزار دلار تولید میشود؛ ما هم باید به دنبال تولید خودروی باکیفیت و با قیمت پایین باشیم. برای این که بتوانیم به این نکته کلیدی دست یابیم، باید شرکتهای دانشبنیان را در این عرصه درگیر کنیم.
دبیر ستاد توسعه فناوریهای فضایی و حملونقل پیشرفته معاونت علمی، ارائه سنایورهای مختلف برای تولید خودروهای برقی و موتورسیکلت، مطالعه دقیق قوانین و حمایت و حضور مداوم شرکتهای دانشبنیان و بیزینس مدل نوآورانه را از جمله راهکارهای کلیدی برای انجام این کار مهم عنوان و بر تشکیل کارگروهی مستقلی در این زمینه تاکید کرد.
نظر شما