به گزارش ایمنا، چند هفته پیش، گوگل یکی از بزرگترین تغییرات تاریخ این شرکت را در مورد چگونگی نمایش نتایج موتور جستوجوی خود به انجام رساند که باعث شد تمایز بین نتایج تبلیغاتی و انواع غیر تبلیغاتی دشوار شود. این کار با حذف پوشش رنگی تبلیغ و جایگزین کردن آن با فیوآیکن شرکتهای مورد نظر، در جستوجو انجام شده است؛ فیوآیکن یک آیکن بسیار کوچک است که به عنوان نمادی از یک وبسایت به کار میرود.
این شرکت قصد دارد نتایج جستجوی دسکتاپ خود را با روش نمایش آنها در گوشی موبایل یکپارچه کند، اما وضعیت فعلی باعث شده تمایز بین نتایج تبلیغاتی و غیرتبلیغاتی دشوارتر شود. در طراحی جدید، تنها تفاوت بین یک تبلیغ و نتیجه جستجوی واقعی در استفاده از حروف کوچک یا آیکون کنار لینک آنها است؛ موضوعی که باعث شده نتایج تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی بسیار شبیه به یکدیگر باشند.
گوگل اعلام کرده که به استفاده از فیوآیکونها در کنار نتایج و نیز به کارگیری آنها در نسخه وب موتور جستجوی خود ادامه میدهد و این آزمایشها طی هفتههای آینده ادامه خواهد یافت. این شرکت در توییتی گفته که نظرات کاربران را در مورد بهروزرسانیها شنیده و برای اینکه جستجوی بهتری داشته باشند، مکانهای جدیدی را برای فیوآیکنها آزمایش میکند.
گوگل همچنین بیانیهای رسمی در مورد دلایل ایجاد این تغییرات و همچنین تعهد به طراحی دوباره آنها در آینده منتشر کرده است. در بخشی از این بیانیه گوگل آمده است: این طراحی توسط کاربران موبایل روی صفحه نمایش موبایل مورد استقبال قرار گرفته است، زیرا به آنها کمک میکند تا سریعتر بفهمند که اطلاعات از کجا میآید. ما در حال آزمایش یک تغییر در فیوآیکونهای فعلی دسکتاپ هستیم و به بازطراحی در طول زمان ادامه خواهیم داد.
گوگل از ساعت ۲ بعد از ظهر روز جمعه، آزمایشهای تازه خود را با حذف فیوآیکنها آغاز کرده است.
منبع: زومیت
نظر شما