به گزارش خبرنگار ایمنا، مرحله هفدهم مسابقات فرمول یک در فصل ۲۰۱۹ صبح امروز _یکشنبه ۲۱ مهرماه_ در پیست سوزوکا ژاپن برگزار شد. این پیست بسیار فنی است و به قدرت موتور بالا نیاز دارد و پیش بینی می شد که مرسدس دست بالا را داشته باشد. در تمرینات نیز این اصل ثابت شد و مرسدس ها که هفت قسمت خودرو را اپدیت کرده بودند، بهترین زمان را ثبت کردند.
طوفان نیز بخش مهمی از مسابقه ژاپن بود، چرا که تعیین خط یکشنبه را لغو و آن را به روز یکشنبه و چهار ساعت قبل از مسابقه تغییر داد. در حالی که در تمام تمرینات مرسدس تیم برتر بود، اما در تعیین خط ورق برگشت و چالز لکرک به همراه سباستین فتل با ثبت بهترین زمان در ردیف اول استارت قرار گرفتند. والتری بوتاس و لوییز همیلتون از مرسدس و مکس ورشتاپن و الکس البون از ردبول نیز در جایگاه بعدی قرار گرفتند.
بالاخره در صبح امروز مسابقه پر اتفاق ژاپن آغاز شد. در استارت لکرک و ورشتاپن در پیچ اول با هم برخورد داشتند و خودرو هر دو راننده آسیب دید. این برخورد دو راننده را به پیت کشاند و ورشتاپن را از دور رقابت خارج کرد. دیگر راننده ردبول یعنی آلبون نیز استارت فاجعه آمیزی داشت و پشت سر دو راننده مکلارن قرار گرفت.
فتل، همیلتون و بوتاس سه راننده برتر بودند و فاصله ها دور به دور کمتر می شد. فتل اولین راننده ای بود که برای تعویض لاستیک به گاراژ وارد و با لاستیک سافت خارج شد، جنگ استراتژی ها آغاز شد. بوتاس نیز پس از او وارد پیت شد و لاستیک مدیون انداخت.
پس از این پیت استاپ بوتاس برای آندرکات کردن همیلتون بسیار سریع شده و هم تیمی اش خیال پیت استاپ نداشت. بالاخره همیلتون به پیت رفت و با فاصله ۲۲ ثانیه نسبت به فتل به پیست باز گشت. شرایط سخت پیست استراتژی تیم ها را به هم ریخته و به نظر می رسید همیلتون، بوتاس و فتل باز هم باید تایرهای خود را عوض کنند.
در نهایت سه راننده به پیت رفتند و تغییری در سه رده اول حاصل نشد. بوتاس اولین قهرمانی فصل خود را جشن گرفت و فتل بالاتر از همیلتون دوم شد. لکرک نیز در جایگاه چهارم قرار گرفت.
با این نتیجه تیم مرسدس برای ششمین سال پیاپی در بخش سازنده ها به قهرمانی رسید و بالاتر از فراری و ردبول قرار گرفت.
نظر شما