به گزارش ایمنا، سیدجواد حسینی در مراسم انعقاد تفاهمنامه با وزیر ارتباطات در نمایشگاه الکامپ با بیان اینکه کارشناسان دو وزارتخانه با نگاه مثبت برای انجام این تفاهمنامه تلاش کردند، اظهار کرد: هوشمندسازی در ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه تکلیف شده است.
وی افزود: اگر به دنبال میهن الکترونیک و توسعه هستیم، کانون آن مدارس است؛ مدرسه موسسه تحول آفرین و کارگزاران تحول، معلمان هستند.
حسینی با اشاره به شعار "تردد امواج به جای تردد افراد" گفت: بهترین راه تحقق این شعار مدارس هستند. اکنون ۲۲ درصد مدارس ما هوشمند هستند و ۷۷ هزار مدرسه ما به نوعی به خدمات اینترنتی متصلاند ولی باید این رقم افزایش یابد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کارکردهای مثبت هوشمندسازی و فناوری اطلاعات، تصریح کرد: این امر هزینهها و فعالیتهای کیفی را تقویت و بسترهای آموزش را به طور ساده و دقیق فراهم میکند و قادر خواهیم بود از بخش خصوصی و همچنین خیرین استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: برای ارتباط رسانی به مدارس و استقرار عدالت اجتماعی نیز از این شبکه میتوانیم استفاده کنیم.
حسینی با بیان اینکه از امروز تلاش جدی خود را برای عمل به مفاد تفاهمنامه آغاز میکنیم که شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و حاشیه شهرها و روستاها را مدنظر قرار داده است گفت: در آموزش و پرورش باید برای جامعه مخاطب تبیین کنیم که بین خصوصیسازی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تفاوت وجود دارد که این اختلاف درباره مدارس غیردولتی هم وجود دارد؛ ما برای هوشمندسازی قطعا باید از همه ظرفیتها ازجمله بخش خصوصی، حاکمیت و دولت استفاده کنیم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: شبکههایی چون سیناروبیک، شبکه تعاملی و ... آمادگی مدارس را در یادگیری و یاددهی ارتقاء میدهد.
وی خاطرنشان کرد: از اول مهر کارنامه و پرونده سلامت و بهداشت دانش آموزان در مدارسی که بسترهای الکترونیک آنها فراهم است، به صورت الکترونیکی ارائه خواهد شد.
حسینی افزود: سر مدرسه را میخواهیم خلوت کنیم؛ مدارس ما اکنون به لحاظ فعالیتهای مختلف سرشان شلوغ است و از طریق بسترهای فناورانه قصد خلوت کردن سر مدارس و آموزش کیفی تعاملی آنها را داریم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره شمار مدارس هوشمند، اظهار کرد: بیشاز ۱۲۲ هزار کلاس درس ما هوشمندسازی شدهاند و تخته هوشمند در کلاسها وجود دارد، البته نرخ برخورداری از امکانات فناورانه متفاوت است؛ در برخی مناطق به ازای هر ۱۰۰ دانشآموز هفت کامپیوتر داریم اما در برخی مناطق به ازای هر ۱۰۰ دانش آموز، نیم کامپیوتر وجود دارد.
وی گفت: ۱۲ هزار محتوای آموزشی هوشمند را تولید کردهایم.
نظر شما