به گزارش ایمنا و به نقل روابط عمومی اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور، مرتضی ضامنی با اشاره به مشکلات بیمه رانندگان تاکسی و تعاونیهایی که از تاکسیرانان پول دریافت کردند، اما بیمه آنها هنوز رد نشده است، گفت: بحث بیمه رانندگان تاکسی از سال ۸۸ خیلی جدی شد و دولت تعهد کرد که ۵۰ درصد از حق بیمه رانندگان تاکسی را پرداخت کند.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور گفت: با توجه به وضعیت فعلی از لحاظ اقتصادی باید این افراد حمایت شوند.
وی ادامه داد: پس از این تعهد دولت، مبنی بر پرداخت بخشی از حق بیمه رانندگان اطلاعات رانندگان تاکسی برای بیمه پس از تائید وزارت کشور، سازمان شهرداری و دهیاریها به سازمان تأمین اجتماعی ارسال میشد، اما از سال ۹۲ در پرداخت ۵۰ درصد از حق بیمه رانندگان توسط دولت به تأمین اجتماعی وقفههایی ایجاد شد و تأمین اجتماعی اعلام کرد نمیتـوانیم نسبت به بیمه این افراد اقدام کنیم چرا که دولت به بخشی از تعهداتش در این زمینه عمل نکرده است.
ضامنی گفت:در طرح «همپوشانی» بیمه تأمین اجتماعی نیز مشخص شد برخی افراد که راننده تاکسی نیستند در لیست رانندگان تاکسی برای بیمه قرار گرفتند و تأمین اجتماعی نام این افراد را از لیست بیمه حذف کرده است، بنابراین نتوانستیم افراد جدیدی را به لیست بیمه اضافه کنیم و این نیز به واسطه وقفه در پرداخت ۵۰ درصد از حق بیمه تاکسیرانان از سوی دولت بوده است.
وی اظهار کرد: در سال ۹۷ نیز در بودجه دولت بندی به عنوان پرداخت مطالبات دولت برای بیمه رانندگان تاکسی به تأمین اجتماعی پیشبینی نشده بود و همین موضوع نیز مشکلات را بیشتر کرد، در سال ۹۸ اعتبار لازم برای بیمه رانندگان تاکسی در بودجه اضافه شد و تأمین اجتماعی نیز قبول کرد لیستها را به روز کند و با خروج افراد غیر ذیحق بتواند افراد جدید را به لیست بیمه رانندگان تاکسی اضافه کند.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور ادامه داد: امیدواریم در شش ماهه اول سال جاری مشکل بیمه رانندگان تاکسی را رفع کنیم و افراد جدید نیز بیمه شوند.
ضامنی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا بعضی از تعاونیها که پول بیمه را از رانندگان تاکسی دریافت کردهاند نسبت به پرداخت آن پول به بیمه تامین اجتماعی اقدام نکردهاند، گفت: این تعاونیها توسط خود رانندگان تاکسی تشکیل شده است و آنجا اعلام کردند که این حق بیمه را توسط تعاونیها پرداخت میکنیم و اگر پرداخت نکردهاند تنها راهکار شکایت از این تعاونیها به دستگاههای قضایی است.
معاینه فنی تاکسیهای فرسوده هر سه ماه یکبار
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر الزام رانندگان تاکسی به معاینه فنی هر سه ماه یک بار، اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، رانندگان تاکسی موظف هستند بعد از یک سال کار نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنند و در زمانی که این تاکسیها به سن فرسودگی میرسند مجددا بر اساس مصوبه هیئت وزیران هر سه ماه یک بار نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کنند.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور گفت: این مهم یک قانون است و باید شهرداریها به رانندگان تاکسی در این زمینه کمک کنند تا بستر نوسازی تاکسیهای فرسوده فراهم شود.
ضامنی خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از شهرداریها برای رانندگان تاکسی در خصوص معاینه فنی تمهیداتی را پیشبینی کردهاند و هزینه معاینه فنی این خودروها را متقبل میشوند؛ پس بهتر است شهرداریها از این طریق از رانندگانی که دارای خودروهای فرسوده هستند و بسترهای لازم برای نوسازی تاکسیهای فرسوده هنوز مهیا نشده است، حمایت کنند.
نظر شما