به گزارش ایمنا، کمک هزینه ازدواج یکی از تعهدات سازمان تامین اجتماعی است که به عنوان هدیه به بیمهشدگان اجباری واجد شرایط که تشکیل خانواده میدهند پرداخت میشود.
شرایطی که برای دریافت کمک هزینه ازدواج لازم است:
۱- بیمهشده ظرف ۵ سال قبل از تاریخ ازدواج، حداقل به مدت ۷۲۰ روز سابقه کار داشته و حقبیمه این مدت از سوی کارفرما پرداخت شده باشد.
۲- در تاریخ ازدواج رابطه استخدامی بیمهشده با کارفرما قطع نشده باشد.
۳- ازدواج اول بیمه شده باشد.
۴- ازدواج دائم بوده و در دفتر رسمی ازدواج ثبت شده باشد.
همچنین مبلغ کمک هزینه ازدواج برابر است با مجموع حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه ظرف ۲ سال قبل از تاریخ ازدواج تقسیم بر ۲۴، در صورتیکه مبلغ محاسبه شده کمتر از حداقل دستمزد تاریخ ازدواج باشد، مبلغ قابل پرداخت به حداقل دستمزد سال وقوع عقد افزایش می یابد.
لازم به ذکر است در صورتی که زن و شوهر هر دو بیمه شده سازمان تامین اجتماعی بوده و واجد شرایط باشند، پرداخت کمک هزینه ازدواج به هردو نفر انجام می پذیرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، بیمه شدگان تامین اجتماعی که سالهای قبل ازدواج کردهاند و در زمان ازدواج شرایط فوق را داشتهاند و کمک هزینه مذکور را دریافت نکردهاند میتوانند برای دریافت آن اقدام کنند.
نظر شما