اپراتورها مغایرت در بسته‌های اینترنتی را برای مشترکان جبران می‌کنند

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با اشاره به گزارش های کم فروشی برخی از شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنت ثابت، نتیجه بررسی‌های اولیه این سازمان را در این باره اعلام کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین فلاح جوشقانی، اظهار کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات اینترنت ثابت خدمات خود را به صورت غیرحجمی ارائه می‌کنند، این موضوع باید در محاسبه آستانه مصرف منصفانه در نظر گرفته شود و بر همین اساس تمامی شرکت‌های ارتباطات ثابت از جمله شرکت‌های فوق در محاسبه آستانه مصرف منصفانه، پنج تا هشت درصد اعلام شده در نامه رگولاتوری را مدنظر قرار داده‌اند.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: پس از انتشار گزارش مبنی بر وجود مغایرت در بسته‌های اینترنتی برخی از دارندگان موافقت‌نامه پروانه ثابت و الزام آنان به جبران خدمات برای مشترکان، شرکت‌های مخابرات ایران، پارسان لین ارتباطات، پیشگامان توسعه ارتباطات، داده‌پردازی فن‌آوا و گروه فناوری ارتباطات شاتل این موضوع را در محاسبه آستانه مصرف منصفانه در نظر گرفته‌اند.

فلاح جوشقانی تاکید کرد: لازمه تحقق این موضوع، پیاده‌سازی در سیستم‌های امور مشترکان اپراتورهاست که با پیگیری رگولاتوری به طور کامل در این هفته پیاده‌سازی می شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه پس از اعلام رگولاتوری اکثر این شرکت‌ها ضمن اعتراض به موضوع، مستندات بسیاری مبنی بر نبود کم‌فروشی به سازمان ارائه کرده‌اند، گفت: رگولاتوری نیز این مستندات را بررسی و در برخی موارد اندازه‌گیری مجدد انجام داده که نتایج نهایی اندازه‌گیری‌های جدید نیز در هفته جاری اطلاع‌رسانی می‌شود.

فلاح جوشقانی تصریح کرد: رگولاتوری بر اجرای الزامات به طور دقیق نظارت می‌کند و اپراتورها نیز به منظور جلب رضایت مشترکان و حفظ حقوق آنها اقدامات لازم را انجام می‌دهند. مشترکین نیز درصورت مشاهده مغایرت می‌توانند در تماس با سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵، اعتراض خود را در این زمینه ثبت کنند.

کد خبر 378655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.