به گزارش ایمنا، محمد حضرتپور اظهار کرد: ارومیه ۲۰۲۰ «ارومیه شهر ایدهال برای گردشگری» نکته و قدرت بارز و مهم برای معرفی شهر است که قطعا برگزاری مسابقات لیگ ملتهای والیبال جهان بهترین بستر و ابزار برای معرفی ارومیه و تحقق شعار ۲۰۲۰ است.
شهردار ارومیه تصریح کرد: جهت استقبال شهر ارومیه برای برگزاری مسابقات لیگ ملتهای والیبال باید ارومیه هم از نظر زیرساختی و هم از نظر نرمافزاری به جهانیان معرفی میشد.
وی با اشاره به آمادهسازی شهر ارومیه برای استقبال از برگزاری مسابقات لیگ ملتهای والیبال جهان، اظهار کرد: آمادهسازی هر چه بهتر سالن برگزاری مسابقات و انجام اقدامات زیر ساختی خارج از سالن چون فضا سازی شهر شامل آمادهسازی مسیرهای منتهی چون جاده سلماس و جاده دریا به سالن و محل اقامت چون آسفالت، پیادهروسازی، رنگآمیزی و کاشت گل از جمله کاشت گل رز و همچنین تعریض جاده سلماس و پیادهروسازی در قالب ساماندهی ورودیهای شهر از جمله اقدامات جهت استقبال برای برگزاری مسابقات است.
حضرتپور با اشاره به نصب اِلمانهای مناسبتی در مسیرهای منتهی به برگزاری مسابقات، عنوان کرد: اِلمانهای مناسبتی چون نمادهای والیبال و همچنین بنرهای خوش آمدگویی به زبان لاتین و المان توپ والیبال در میدان خیرین و معرفی ارومیه به عنوان شهر والیبال در قالب صنایع دستی این شهر در نقاط مختلف نصب شده است.
وی افزود: در راستای فضاسازی شهر و نصب اِلمانهای مناسبتی، تندیس بازیکنان والیبال قدیمی این شهر در مسیر خیابان ورزش نصب میشود.
شهردار ارومیه با اشاره به فروش بلیت مسابقات لیگ ملت های والیبال جهان عنوان کرد: با هدف جلوگیری از برخی شائبه ها، فروش بلیت ها جهت تماشای این مسابقات بصورت اینترنتی است و مردم می توانند جهت دریافت بلیط به صورت اینترنتی اقدام کنند.
با یادآوری اینکه برگزاری لیگ ملت های والیبال جهان بهترین فرصت برای معرفی والیبال ارومیه و جاذبه های گردشگری این شهر است، اظهار کرد: پخش مستندهایی در شبکه سه در قالب مستند والیبال و تهیه بولتن هایی به روزانه در سطح شهر و در شبکه های مجازی با برگزاری این مسابقات به تصویر کشیده می شود و اینکه با انجام این اقدامات و تبلیغات نرم افزاری و سخت افزاری با برگزاری مسابقات پیش تر از موعد برای تحقق ارومیه ۲۰۲۰ در شهر آماده می شویم.
شهردار ارومیه عنوان کرد: جهت مطرح کردن ارومیه و ارومیه ۲۰۲۰ شهر ایده ال برای گردشگری قراردادی جهت انعکاس ظرفیت های گردشگری این شهر در قالب فیلم و مستند در تمامی حوزه ها در شبکه های داخلی و برون مرزی به زبان های فارسی ترکی، عربی و انگلیسی به انعقاد می رسد تا ظرفیت های ارومیه به تصویر کشیده شود و در سایه شاهد توسعه صنعت گردشگری و در نتیجه رونق اقتصادی در شهر باشیم.
به گفته وی هدف گذاری اصلی «ارومیه ۲۰۲۰ » این است چه با کارهای سخت افزاری و چه نرم افزاری که انجام می دهیم ظرفیت گردشگری را سه برابر افزیش دهیم و با انجام این مهم یکی از محورهای افق ۱۴۰۴ شهر یعنی برخورداری مردم از اقتصاد پویا تحقق می یابد.
شهردار ارومیه گفت: در حال حاضر چرخش مالی در شهر های مشهد و اصفهان در سایه جذب گردشگر ۸ برابر گردش مالی شهر تهران با دارا بودن جمیعت چند برابر این دو شهر است و ما نیز هر چقدر بتوانیم در ارومیه صنعت گردشگری را توسعه دهیم منجر به افزایش چرخش مالی میشود.
وی عنوان کرد: در حال حاضر آب و هوای شهر ارومیه یعنی ارومیه با هوای بسیار مطبوع و خنک به سالیان گذشته برگشته است و این بزرگترین ظرفیت است که این شهر را در این ایام و به ویژه ایام تابستان به گردشگران معرفی و در سایه آن رونق اقتصادی در شهر را رقم بزنیم.
شهردار ارومیه با اشاره به احیای دریاچه ارومیه، تصریح کرد: در حال حاضر بهترین فرصت است زیبایی های دریاچه را با هدف جذب گردشکر به تصویر بکشانیم و در این راستا شهرداری ارومیه جهت تحقق جذب گردشگر اقدام به برگزاری جشنواره عکس دریاچه ارومیه و اجرای طرح دوچرخه سواری دوردریاچه ارومیه کرده است تا درقبال این اقدامات شهر را بری تحقق شعار ارومیه ۲۰۲۰ و معرفی ارومیه به عنوان شهر بین الملل گردشگری آماده کرد تا در سایه آن شاهاد اشتغال و توسعه درآمدها بخش حمل نقل، هتل و کشاورزی باشیم.
نظر شما