به گزارش ایمنا، محمدرضا کلائی با بیان اینکه بهره برداری از خط سه قطارشهری به بودجه ۱۱ هزار میلیاردی برای نیاز دارد، اظهار کرد: همزمان با پایان یافتن حفاری خط سه در پایانه مسافربری، تی بی ام (دستگاه حفاری تونل) که در آنجا مشغول به کار است کاملا به خط چهار انتقال پیدا کند.
وی ادامه داد: قرار است بررسی های لازم انجام و حفاری خط چهارم از سال جاری آغاز شود. خط ۴ به تنهایی حدود ۸ هزار میلیارد تومان تامین مالی نیاز دارد.
شهردار در خصوص اعتبار هزینه شده در این پروژه متروی مشهد توضیح داد: با قیمت امروز تاکنون بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان در مترو شهر مشهد هزینه شده اما از این به بعد قطعا با افزایش نجومی قیمتها در ساخت مواجه خواهیم بود.
کلائی ادامه داد: حدود ۵ هزار میلیارد تومان دیگر نیاز به منابع داریم که بخشی توسط شهرداری و بخشی با تعهد دولت از طریق جذب از بازار سرمایه تامین خواهد شد.
نظر شما