احکام ۱۲ هزار محکوم به سرقت در تهران اجرا نشده است

به گفته دادستان تهران مطابق آمار و بررسی‌های انجام شده احکام ۱۲ هزار محکوم به سرقت در تهران اجرا نشده است و علت عدم اجرا، غالباً به فقدان نشانی مشخص محکومان برمی‌گردد.

به گزارش ایمنا، جعفری دولت‌آبادی در نشستی با موضوع بررسی وضعیت سرقت در تهران گفته است "در شرایط فعلی سرقت‌ها بر وجوه نقد، طلا، سکه و دلار متمرکز شده و گزارش‌های واصله به دادسرا مؤید مضاعف شدن این نوع سرقت‌ها است."

به گفته دادستان تهران نباید توقع داشته باشیم که با به هم ریختن وضع اقتصادی و اجتماعی آمار برخی جرائم مثل سرقت بالا نرود.

آقای دولت‌آبادی هم چنین گفته است فروش، جابجایی و نگه‌داری اموال مسروقه زحمت و ریسک زیادی به همراه دارد؛ به عنوان مثال، نگه‌داری و فروش اتومبیل سرقتی سخت‌تر از جابجایی و فروش طلا، وجوه نقد و سکه است و ردپای کمتری برجای می‌گذارد؛ لذا سارقان با لحاظ معیار سودمندی در ارتکاب جرم، تمایل بیشتری به سرقت این گونه اموال نشان می‌دهند.

وی تاکید کرده "تداوم این روند عرصه را بر مردم تنگ می‌کند؛ چرا که در کنار گران‌فروشی، مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها، زخمی بر زخم‌های مردم می‌افزاید و سطح امنیت را کاهش می‌دهد."

دادستان تهران به مردم توصیه کرده از نگه‌داری وجوه نقد، دلار، طلا و سکه در منازل خودداری کرده و این اقلام را به بانک‌ها و یا صندوق امانات بانک‌ها بسپارند و راهکارهای پیشگیرانه را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

جعفری دولت آبادی خاطر نشان کرده است "در مورد مهار جرم سرقت و با توجه به وضعیت اقتصادی، نمی‌توان آمار سرقت را به صفر رساند؛ چون مشکلات موجود، این جرم را به نحو مستمر تولید می‌کند و افراد به بهانه‌هایی چون بیکاری و گرانی، سعی در توجیه اقدام خود در سرقت دارند."

به گفته جعفری دولت‌آبادی امروز انتظارات از پلیس و دستگاه قضائی بیش از حد است.

کد خبر 366496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.