به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، ایمان حجتی اظهار کرد: بیشتر برنامه های هفته فرهنگی اصفهان در عرصههای شهر و مکان هایی مانند چهارباغ که بخشی از فضای شهر هستند، برگزار شد و این نشان از عرصه محور بودن برنامه ها است.
وی با بیان اینکه برنامه های گذر فرهنگی چهارباغ با کلیدواژه «چهارباغ دوست داشتنی»، استقبال بی نظیر مردم را به همراه داشت، افزود: تبدیل چهارباغ به یک محور فرهنگی و شاد از اولویت ها و دغدغه های شورای شهر بود که خوشبختانه در هفته فرهنگی اصفهان، چنین فضایی ایجاد و چهارباغ به واقع به یک محور فرهنگی برای جذب گردشگر و رویدادهای ویژه تبدیل شد.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری بیش از ۱۶۰ برنامه در بخش های مختلف فرهنگی، ادبی، موسیقی، نمایش و تئاتر، جشنواره ها و بزرگداشت مفاخر در این هفته اضافه کرد: مشارکت گروه های مختلف مردم در این برنامه ها، بزرگترین دستاورد و نقطه قوت آن است؛ به طوری که کودکان و نوجوانان، معلولان و توانخواهان، شهروندان عادی، مفاخر و خانواده های آنان، اصحاب رسانه، بانوان، ورزشکاران، فعالان محیط زیست و گردشگری، سازمان های مردم نهاد، هنرمندان و حتی بیماران خاص، هر یک سهمی در این برنامه ها داشتند. همچنین شهروندان در برنامه های مختلف حضور داشته و مشارکت پذیری به جای مشارکت جویی اتفاق افتاد.
حجتی با اشاره به بزرگداشت مفاخر شهر در هفته فرهنگی اصفهان ادامه داد: در هفته فرهنگی اصفهان بزرگداشت استاد امیرقلی امینی در حوزه روزنامه نگاری، استاد احمد ارچنگ نابغه طراحی و نقاشی فرش دستباف، حاج میرزا آقا امامی در حوزه مینیاتور، دکتر عباس ادیب بنیانگذار دانشکده پزشکی و از خیرین حوزه سلامت، دکتر مهدی کیوان در حوزه تاریخ و استاد عبدالحسین برازنده در حوزه موسیقی و نوازندگی برگزار شد.
وی در خصوص برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در اردیبهشت ماه و روز نکوداشت اصفهان در آذر ماه نیز گفت: شهرداری اصفهان با نظر و دغدغه فعالان اجتماعی و میراث فرهنگی و اصفهان شناسان که آذرماه را زمان صحیح برای برگزاری روز اصفهان می دانند، همراه شد و روز اول آذر ماه را به عنوان روز نکوداشت اصفهان در نظر گرفت تا در آن تاریخ، جشن و مراسم ویژه ای را با همراهی فعالان نهادهای مردمی برگزار کند.
وی افزود: از سوی دیگر، شهرداری در روزهای زیبای اردیبهشت ماه که زمان مناسبی برای بهره برداری از فضای گردشگری شهر اصفهان است هفته فرهنگی اصفهان را تدارک دید و به این شکل، هم نظر مردم و هم نظر فعالان اجتماعی را تأمین کرد.
وی با بیان اینکه هدف چنین رویدادهای معرفی اصفهان، ایجاد نشاط برای شهروندان و امید بخشیدن به شهر است که طی این هفته شاهد ایجاد چنین فضایی در شهر اصفهان بودیم، معتقد است: در این هفته شادی، سرزندگی و نشاط با مفاهیم فرهنگی هفته اصفهان، عجین و به مردم انتقال داده شد تا اصفهان در بخش فرهنگی نیز در مسیر امید قرار گیرد و این امید را به جامعه منتقل کند.
نظر شما