معین صبوحی در گفتوگو با ایمنا با اشاره به رویداد گیمیت، گفت: این رویداد به صورت ماهانه برگزار شده و هر ماه جمعی از بازیسازان و گیمرها دور یکدیگر جمع میشوند و در زمینه تازههای این صنعت و بازیهای جدید تولید شده داخلی و خارجی به بحث و تبادل نظر میپردازند.
بخش نخست شبکه سازی
وی به بخش نخست رویداد و شبکهسازی اشاره کرد و گفت: در این مرحله افراد فرصت دارند تا ضمن معرفی خود با یکدیگر بیشتر آشنا شوند و زمینه همکاریهای آینده این افراد در آینده فراهم شود.
مسئول برگزاری رویداد گیمیت، افزود: در این رویداد هر فرد مهلت دارد تا ضمن معرفی خود، مهارتها و تجربه اخیر را در بازی و بازیسازی با دیگران به اشتراک بگذارد.
وی به بخش دوم رویداد که ارائه اطلاعات است اشاره کرد و اظهارداشت: ارائهها توسط افراد صاحبنظر و با تجربه در این حوزه اتفاق میافتد و فرصتی مناسب برای شرکتکنندگان است تا از تجربیات آنان بهرهمند شوند.
بررسی رویدادهای آتی بازی سازی
صبوحی با اشاره به بخش سوم رویداد با نام "گاهشمار"، خاطرنشان کرد:در این بخش رویدادهای داخلی و خارجی حوزه بازی و بازیسازی آینده در ایران و جهان مورد بررسی قرار میگیرد.
وی در رابطه با بخش پایانی رویداد که " تست بازی" نام دارد، گفت: در این بخش تعدادی از شرکتکنندگان بازی خود را ارائه کرده و با پخش تیزر و یا توضیح در مورد بازی خود از سایر شرکتکنندگان بازخورد دریافت میکنند.
مسئول برگزاری این رویداد با بیان اینکه این رویداد برای نخستین بار در سطح کشور آن هم در حوزه بازی و بازیسازی انجام میشود، تصریحکرد: پیشبینی ما برای این رویداد تبدیل شدن این رویداد به یک رویداد ماهانه ثابت برای هر شهر هست، به همین منظور در سایت رویداد gameet.ir" بخشی تحت عنوان همکاری در نظر گرفتهایم که افراد علاقهمند از هر شهر و استان بتوانند از طریق این بخش با ما در ارتباط باشند و بعد از هماهنگی این رویداد را در شهر خودشان آغاز کنند.
وی ادامه داد: گیمیت در هرماه و هر دوره به میزبانی یکی از شرکتها، استارتاپها، شتابدهندهها و یا استودیوهای بازیسازی برگزار میشود، به طور خلاصه گیمیت دورهمی ماهانه بازیسازان است.
گیمیت؛ بازی سازی بیت به بیت
صبوحی با اشاره به شعار رویداد " گیمیت، بازی سازی بیت به بیت"، اظهارداشت: امروز( ۲۳ فروردین) نخستین دوره از رویداد گیمیت به میزبانی مرکز تخصصی بازیهای رایانهای دانشگاه اصفهان برگزار میشود.
وی با اشاره به میهمانان نشست امروز، گفت: مهدی بهرامی سخنران نخست برنامه و از طراحان و برنامهنویسان بازی نوآور و خلاق کشور است که در زمینه بازیهای تجربی سخنرانی میکند، وی مدرک کارشناسی خود را در رشته برنامهنویسی بازیهای رایانهای از دانشگاه NHTV کشور هلند دریافت کرده است، بازیهای مستقل وی در جشنوارههای معتبر خارجی و داخلی برنده جوایز مختلفی شدهاند و شناختهترین بازی او "انگاره" نام دارد .
مسئول برگزاری این رویداد به موضوع سخنرانی دوم با مرور مختصری بر تکنولوژیهای هوش مصنوعی بازی اشاره کرد وادامه داد: امین بابادی سخنران دوم این برنامه است که یکی از متخصصان آکادمیک گیم ایران و دانشجوی دکتری شاغل در آزمایشگاه بازیسازی دانشگاه Aalto فنلاند است و تاکنون در پروژههای مختلفی از جمله «ارتشهای فرازمینی»، «بیداری: خاکسترهای سوزان» و «کات» فعالیت داشته است.
نظر شما