حمایت از پایان نامه‌های برتر در سومین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای

دبیر علمی سومین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها در حوزه هنر گفت: در کنفرانس امسال از میان ۲۵ پایان نامه دانشجویی ارسال شده در سه گرایش مختلف تعداد دو پایان نامه در هر گرایش انتخاب و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پریسا دارویی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری سومین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای، فرصت ها و چالش‌ها اظهار کرد: هنر موجب ایجاد جذابیت و انگیزه برای مخاطبان بازی‌های رایانه است. 

وی گفت: دانشگاه هنر علاوه بر همکاری در قسمت داوری مقالات در بخش طراحی و تدوین سرفصل‌های رشته کارشناسی بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه اصفهان نقش داشته است.

دبیر علمی سومین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها در حوزه هنر با بیان اینکه در کنفرانس امسال برنامه ای تحت عنوان حمایت از پایان نامه های دانشجویی طراحی شده است،  گفت: در کنفرانس امسال ۲۵ پایان نامه دریافت شده است که ۹ مورد در رشته روانشناسی و مدیریت، ۱۱ مورد در رشته فنی و مهندسی و پنج مورد در رشته هنر بوده است.

دارویی تصریح کرد: قرار است در این کنفرانس دو پایان نامه از هر گرایش ارسال شده، انتخاب و مورد تقدیر و حمایت قرار گیرد. 

ارسال ۱۴۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای

هم چنین، امیرحسن منجمی، دبیر علمی کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای در بخش علوم مهندسی و کامپیوتر اظهار کرد: ۱۴۰مقاله به دبیرخانه سومین همایش بازی های رایانه ای ارسال شده است که تعداد ۲۸ درصد مقالات در حوزه روان شناسی و علوم انسانی، ۱۷ درصد در حوزه کامپیوتر و هفت درصد مقالات در حوزه هنر است.

وی با اشاره به افزایش مقالات بین رشته ای در سومین دوره بازی های رایانه ای تصریح کرد: امسال ۳۱ درصد مقالات یعنی حدود ۴۰ مقالات مرتبط با حوزه بین رشته ای به دبیرخانه ارسال شده است که ۱۵۱ نفر از اساتید هیئت علمی در قالب کمیته علمی  مقالات را داوری کرده اند.

 دبیر علمی کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای (بخش علوم مهندسی و کامپیوتر) با تاکید بر اینکه سیاست دانشگاه های بزرگ و معتبر بر این است که مقاله ای بدون داوری در کنفرانس پذیرفته نشود، گفت: سعی کردیم در این زمینه عقب نباشیم و امسال هر مقاله به طور متوسط توسط سه نفر از اعضای هیئت علمی داوری شده است. مقالات طی دو هفته داوری شد و در نهایت ۵۵ درصد مقالات یعنی تعداد ۸۷ مقاله پذیرفته شده است که ۳۳ مقاله به صورت سخنرانی و ۵۴ مقاله به صورت پوستر در این کنفرانس ارایه می شود.

منجمی افزود: چندین نشست تخصصی نیز در این کنفرانس برگزار می شود که شامل ۲ نشست در حوزه یادگیری و روانشناسی ، ۲ نشست در رشته مهندسی کامپیوتر و پزشکی، یک نشست در حوزه هنر و یکی در سایر حوزه ها شامل حقوق، جامعه شناسی و مسایل فقهی و ... است.

وی یادآور شد: در نهایت سه مقاله از قسمت مقالات ارایه شده به صورت پوستر و سه مقاله از مقالات شفاهی به عنوان مقاله برتر شناخته شده و تقدیر خواهد شد.

منجمی همچنین خبر داد: در کنار ارایه مقالات، پنل ها و کارگروه های علمی نیز در این کنفرانس برگزار می شود. علاوه بر اینکه در طول کنفرانس صد نفر از علاقه مندان حوزه بازی سازی ظرف ۴۸ ساعت باید بازی سازی کنند.

وی با تاکید بر اینکه بازی های رایانه ای در دنیا با رشد فزاینده ای در حال پیشرفت است، گفت: پیش بینی می شود طی چند سال اینده بازی های رایانه ای یکی از پولساز ترین  رشته ها در دنیا تبدیل شود.

به گزارش ایمنا، سومین کنفرانس ملی و نخستین کنفرانس بین المللی «بازی‌های رایانه ‌ای، فرصت ها و چالش ها» از ۲۵ تا ۲۷ بهمن سالجاری به همراه چهارمین ماراتون بازی‌ سازی در دانشگاه اصفهان برگزار می‌ شود.

کد خبر 336602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.