به گزارش خبرگزاری ایمنا زبیر ربیعا در جلسه ای با معاون دبیرکل اتاق بازرگانی و جمعی از معاونین سازمان های اقتصادی استان اصفهان، افزود: هدف از سفر هیات کارشناسی اتاق بازرگانی پاریس به اصفهان بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری این استان برای معرفی به شرکت های فرانسوی است.
وی تاکید کرد: در سال گذشته میلادی بیش از ۱۲ جلسه رسمی اتاق بازرگانی پاریس به ظرفیت های تجاری و سرمایه گذاری ایران اختصاص داشت و بیش از صدها دیدار و گفتگو تجاری در این زمینه انجام شد.
مشاوره بین الملل منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا اتاق بازرگانی پاریس یکی از فعالیت های اتاق بازرگانی پاریس را کمک به شرکت های نوپا و توسعه آنان عنوان کرد و گفت:اتاق بازرگانی همواره در کنار شرکت ها برای فعالیت های بین المللی است.
وی آموزش را یکی از فعالیت های مهم اتاق بازرگانی پاریس خواند و گفت:۲۰ مدرسه عالی کسب و کار در زمینه های مختلف از سوی اتاق بازرگانی پاریس در شهر های مختلف مشغول فعالیت است که از جمله آن می تواند به مدرسه عطر، اتوماسیون و بازرگانی اشاره کرد.
محموداقارب پرست معاون دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به صنعتی بودن استان اصفهان در کشور، گفت: استان اصفهان می تواند همکاری نزدیکی با فرانسه در زمینه های مختلف صنعتی، کشاورزی و گردشگری داشته باشد.
مدیر امور بین الملل اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با مقایسه رویکرد تجاری آلمان و فرانسه، گفت: شرکت های آلمانی در تجارت با ایران تلاش می کنند که با بنگاه های کوچک و متوسط نیز همکاری داشته باشند ولی شرکت های فرانسوی با شرکت های بزرگ دولتی ایران مانند خودرو سازی و نفتی همکاری می کنند.
سعید ابراهیمی افزود: طی ۶ ماه اول سال صادرات آلمان به ایران ۱.۲ میلیارد دلار و صادرات فرانسه به ایران ۵۰۰ میلیون دلار بوده که عمدتا قطعات خودرو بوده است.
وی اصفهان را بزرگترین قطب قطعه سازی خودرو در ایران برشمرد و گفت: شرکت های فرانسوی تاکنون در زمینه همکاری و سرمایه گذاری مشترک با شرکت های قطعه سازی استان اصفهان اقدامی انجام ندادند.
وی از شرکت های فرانسوی خواست که به جای تمرکز بر تجارت کوتاه مدت با ایران به سرمایه گذاری بلند مدت و مشترک با شرکت های ایرانی در استان های مختلف روی بیاورند.
نظر شما