برخی از صنایع لبنی تنها با ۲۰ درصد ظرفیت فعالیت دارند

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس گفت: برخی از صنایع کوچک لبنی در کشور تنها با ۲۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند این در حالیست که با اتصال صنایع کوچک توسط یک شرکت مادر به بازار صادراتی می توان این ظرفیت را به ۸۰ درصد رساند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا علی بختیار درباره صادرات محصولات لبنی و زراعی به بازارهای هدف، اظهار داشت: امکان بازاریابی پایدار برای بنگاه های کوچک لبنی و زراعی در بازار صادراتی  وجود ندارد، زیرا شرکت های کوچک قابلیت رقابت با کمپانی‌های بزرگ در چرخه صادرات را  ندارند و این امر یکی از موانع بزرگ صادراتی است.

وی با بیان  اینکه برای توسعه و چرخش صادرات محصولات لبنی و زراعی به بازارهای هدف باید بنگاه های کوچک لبنی زیر لوای کمپانی‌های بزرگ شکل بگیرند، تصریح کرد: افزایش تناژ محصولات لبنی برای رقابت در بازار لبنیات امری اجتناب ناپذیر است.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس ادامه داد: برای پایداری و تداوم صادرات در بازار لبنیات باید  صنایع کوچک تحت عنوان یک برنده ویژه محصول را به بازار صادراتی صادرکنند تا  از نظر  تامین سلایق مشتری و پاسخ گویی به نیازهای بازارهای بین الملل بتوان تولید صادراتی را رقم زد.

وی افزود: برای صادرات به بازارهای جهانی در حیطه لبنیات در کشور باید صنایع کوچک به طریق مجزا، تولید را در سرلوحه فعالیت داشته باشند اما با تعریف یک شرکت مادر تولیدات با یک برند ویژه به بازار جهانی صادر شود.

بختیار ادامه داد: کیفیت، بهداشت و برند باید یک شناسنامه به ویژه در محصولات لبنی توسط شرکت های مادر می تواند تعیین و در پروسه صادراتی عملیاتی شود، زیرا برای حضور  پایدار در بازار صادراتی باید مولفه های اساسی تولید با بالاترین درجه کیفیت رعایت شود.

وی افزود: برخی از صنایع کوچک لبنی در کشور تنها با ۲۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند این در حالیست که با اتصال صنایع کوچک توسط  یک شرکت مادر به بازار صادراتی می توان این ظرفیت را  به ۸۰ درصد رساند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس یادآور شد: بازارهای بکر لبنی در کشورهای قطر، روسیه و عراق تنها با نظم دهی صادراتی صنایع کوچک لبنی برای ایجاد ارزآوری و اشتغال زایی شکل می گیرند.

وی افزود: ما در شرایطی که با عراقی ها روابط سیاسی مناسب داریم و طرف عراقی هم تمایل به همکاری های تجاری دارد اما متاسفانه نتوانسته ایم محور صادرات را در این چرخه فعال کنیم اما کشور ترکیه با برنامه ریزی صادراتی توانسته است، بازار پردرآمد عراق را در زمینه صادرات لبنیات به دست بگیرد.

کد خبر 323204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.