لزوم تخصیص‌ کامل اعتبار برای تکمیل و تجهیز فاز نخست باغ‌موزه دفاع مقدس اصفهان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با اشاره به تقدیم بیش از ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید از استان اصفهان در دوران مختلف انقلاب اسلامی، گفت: استان ما شایسته داشتن باغ‌موزه دفاع مقدسی در خور شأن اصفهان این استان شهیدپرور است.

به گزارش گروه پایداری خبرگزاری ایمنا؛ سردار مجتبی شیروانیان پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید سرتیپ پاسدار حسین دهقان، وزیر سابق دفاع کشورمان از روند ساخت پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و مدافع حرم، اظهار کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از اسم خودش مأموریتش مشخص است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان بابیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: باید این فرهنگ در همه نسل‌ها ترویج و حفظ بشود.

سردار شیروانیان با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند دفاع همچنین باقی است، اظهار کرد: تفاهم‌نامه باغ‌موزه دفاع مقدس استان اصفهان در سال ۷۶ انجام گرفت و بنا بر آن قرار بود که دولت آن را تکمیل و تحویل بنیاد بدهد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان تصریح کرد: دولت آن‌گونه که باید حمایت را از این پروژه انجام نداد و صرفاً زمین را در اختیار قرار داده است.

وی اظهار کرد: با حضور پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و اندیشمندان جلساتی برای تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس انجام گرفت تا با ایده‌های نو و جدید کارنویی در حوزه باغ‌موزه‌های دفاع مقدس در کشور انجام دهیم.

سردار شیروانیان با اشاره به تقدیم بیش از ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید از استان اصفهان در دوران مختلف انقلاب اسلامی، گفت: استان ما شایسته داشتن باغ‌موزه دفاع مقدسی در خور شأن اصفهان این استان شهیدپرور است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان بابیان اینکه استاندار اصفهان رییس هیئت‌امنای باغ‌موزه دفاع مقدس است، افزود: با پول محدودی که به این پروژه تزریق شد تا حد امکان فاز اول پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس پیش رفت.

وی گفت: در حال حاضر مجموعه فاز اول از لحاظ ساختمانی تا ۹۰ درصد پیش رفته است و با توجه به منابعی که جذب‌شده یک‌چهارم تجهیزات تهیه‌شده است.

سردار شیروانیان اظهار کرد: برای تکمیل و تجهیز فاز نخست باغ‌موزه دفاع مقدس ۱۲ میلیارد تومان نیاز هست.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان خاطرنشان کرد: ۲۱ نماینده نمایندگان استان اصفهان نامه‌ای را خطاب به نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، برای تأمین مالی این پروژه ارسال کردند.

وی با اشاره به پروژه‌های بزرگی که در اصفهان تابه‌حال انجام‌گرفته است، گفت: باید به پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس استان اصفهان نیز توجه ویژه برای اتمام شود.

کد خبر 321202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.