کتاب مبانی و نظم حقوقی مقررات فدراسیون فوتبال در اصفهان رونمایی شد

طی مراسمی و به همت وکیل پایه یک دادگستری کتاب مبانی و نظم حقوقی مقررات فدراسیون فوتبال تألیف و رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم رونمایی از کتاب مبانی و نظم حقوقی مقررات فدراسیون فوتبال ظهر امروز در اصفهان برگزار شد. در این مراسم که کادر فنی و بازیکنان تیم فوتسال گیتی‌پسند نیز حضور داشتند، سید مجتبی طباطبایی مؤلف این کتاب به همراه محمد کشاورز کاپیتان اسبق تیم ملی فوتسال و کاپیتان کنونی تیم فوتسال گیتی‌پسند و علیرضا افضل سرمربی این تیم از کتاب مبانی و نظم حقوقی مقررات فدراسیون فوتبال رونمایی کردند، همچنین طباطبایی این کتاب را به تیم ملی فوتسال به عنوان تنها تیمی که در رشته‌های گروهی در جهان به مقام سوم رسیده است اهدا کرد.
مؤلف این کتاب که وکیل پایه یک دادگستری و مدیر امور حقوقی باشگاه گیتی‌پسند است در خصوص تألیف این کتاب به خبرنگار ایمنا گفت: برای اولین بار در ایران این تألیف صورت گرفته است که می‌تواند برای خانواده فوتبال و فوتسال مفید و قابل استفاده باشد. البته در گذشته در زمینه حقوق ورزشی، مدنی، کیفری و دادگاهی تألیفاتی در سطح کشور داشته‌ایم.
طباطبایی افزود: این کتاب براساس بررسی مقررات فیفا نوشته شده است و مشخص می‌کند آنچه در فیفا و فدراسیون به اسم قانون وجود دارد درست نیست، چراکه قانون از آنِ مجلس شورای اسلامی و مصوبات آن است. فیفا و فدراسیون مقررات دارند که فقط برای فوتبال لازم الاجرا می‌باشد.
وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: در این کتاب ترجمه‌ای از اساسنامه فیفا در سال ۲۰۱۶ میلادی، مقررات نقل و انتقالاتی سال ۲۰۱۴ میلادی و آیین نامه انضباطی سال ۲۰۱۱ میلادی نیز آورده شده است. در سال‌های قبل ترجمه مقررات، اساسنامه و آیین نامه فیفا را داشته‌ایم اما این مباحث تغییر کرده و به روز شده در این کتاب قرار گرفته تا به صورت کامل در اختیار علاقمندان باشد.
طباطبایی آگاهی داشتن بازیکنان، مدیران باشگاه‌ها و مسؤلان فوتبال از این مقررات را لازمه فوتبال دانست و گفت: اتفاقاتی که در فوتبال رخ می‌دهد باید در خانواده فوتبال رسیدگی شود که از تأکیدات فیفا هم هست و به عنوان مثال چنانچه بازیکنی برای وصول مطالبات خود به دادگاه شکایت کند و از طریق کمیته انضباطی اقدام نکند بر اساس مقررات فیفا به ۶ ماه تا ۱۰ سال محرومیت از فوتبال محکوم می شود که تعداد کمی در خانواده فوتبال از آن اطلاع دارند.
مدیر امور حقوقی باشگاه گیتی‌پسند تصریح کرد: این کتاب مقررات فدراسیون را به سهولت در اختیار جامعه فوتبال قرار می‌دهد و باعث بالارفتن سطح آگاهی آن ها از مقررات خواهد شد.

کد خبر 310848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.