تخریب نقش ائمه(س) در قلوب مردم از تخریب بقیع خطرناک تر است

مهدی دانشمند استاد حوزه و دانشگاه گفت: تخریب قبرستان آل سعود پایین ترین سطح جنایات آنهاست چراکه آنها در اصل به دنبال تخریب افکار و اندیشه محمدی و خراب کردن نقش محبت اهل بیت در دل های مردم به خصوص جوانان هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شامگاه گذشته، مراسم سالروز تخریب حرم بقیع در حسینه رضوی اصفهان با حضور پرشور مردمی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حدیث شریف کساء خوانده شد و پس از آن، هدایتی، از مسئولان ستاد عتبات عالیات اظهار کرد: در کشور عراق ۶ امام معصوم و ۲۰۰ امامزاده مدفون هستند که پیش از سقوط صدام هیچ بازسازی در آن ها صورت نگرفته بود.

وی ادامه داد: پس از سقوط صدام، از ۱۲ سال پیش ستاد بازسازی عتبات عالیات تشکیل شد، ۳ سال هماهنگی های لازم با مسئولان کشور عراق به طول انجامید و از ۹ سال پیش ساخت و سازها جهت نوسازی و بهسازی حرم ها آغاز شد.

این مسئول ستاد عتباد عالیات عنوان کرد: در سال ۹۶ برای نجف، کربلا و سامرا، ۶ میلیارد تومان از سوی مردم اصفهان به این ستاد پرداخت شده است.

وی افزود: صحنی به وسعت ۶۰ هزار متر مربع در جوار حرمین عسگریین در سامرا به نام حضرت بقیه الله اعظم (عج) و در کاظمین نیز تمامی زیر ساخت ها انجام شده و صحنی به وسعت ۸۰ هزار متر مربع به نام امام رضا(ع) در حال ساخت است.

هدایتی یادآور شد: در نجف، قسمت مسجد بالاسر صحن و رواق حضرت فاطمه (س) به وسعت ۲۲۰هزار متر مربع در نظر گرفته شده که فاز اول آن انجام شده است؛ در این صحن مرکز جهانی شیعه شناسی نیز طراحی و جانمایی شده است.

وی اضافه کرد: صحن حضرت زینب (س) از تل زینبیه تا خیمه گاه به وسعت ۱۸۰ هزار متر مربع طراحی و جانمایی شده است و وسعت تحت القبه حضرت امام حسین(ع) نیز که دعا در آنجا مستجاب است به ۲۸ متر افزایش یافته است؛ گنبدی نیز برای حرم امام حسین(ع) در حال ساخت است که ۸ متر بلندتر از گنبد فعلی است تا از فاصله دور هم بتوان گنبد را مشاهده کرد.

در ادامه این مراسم مهدی دانشمند، از استادان حوزه و دانشگاه اظهار کرد: مجلس امشب به مناسبت محکومیت تخریب گلستان بقیع توسط دژخیمان وهابی است و اینکه بدانیم وظیفه شعیه امروزی در قبال این عمل چیست!؟

وی ادامه داد: سیر دشمنی با آل الله در زیارت عاشورا آمده است؛ اول باید بدانیم چرا متحجرین اهل سنت خود را سلفی نامیده اند. سلف به معنای گذشته است و ابن تیمیه، بنیانگذار این فرقه که ۷۰۰ سال پس از تولد پیامبراسلام به دنیا آمده، اعتقاد داشته که ما به اسلام ناب محمدی بدون افراط و تفریط نزدیک تر هستیم و بهتر می توانیم به احکام حضرت رسول اکرم عمل کنیم و هرکسی سلفی نباشد مشرک است.

وی اضافه کرد: علمای مصر و حجاز به محاکمه واعدام ابن تیمیه حکم دادند اما حدود ۱۰۰ سال پیش محمد ابن عبدالوهاب این تفکر مرده پر از اختلاف را احیا کرد و با محمد سعود دست به کودتا زد و حکومت عربستان را تغییر داد.

دانشمند با اشاره به اینکه راه مبازره با دشمن، شناخت کامل و همه جانبه اوست، گفت: دشمنی با آل سعود، نشان از فهم ملت ایران است اما باید با بصیرت همراه باشد چراکه عده ای ندانسته رفتاری انجام می دهند که مورد نظر و توجه آل سعود و صهیونیست هاست.

وی ادامه داد: جهل و بی اطلاعی مردم عربستان نسبت به مسائل دینی اولین عاملی بود که باعث پیروزی کودتای محمد عبدالوهاب شد چراکه این نادانی است که جامعه را مریض کرده و رو به موت می برد.

وی اضافه کرد: عامل دیگری که باعث موفقیت کودتا شد فقر و نداری مردم بود. امروزه نیز داعش با استفاده از همین دو عامل به وجود آمده و کار به جایی رسیده که پاسپورت بهشت درست کرده است.

این استاد دانشگاه کمک نظامی را جز دیگری از موفقیت وهابیت در جریان کودتای عربستان دانست و گفت: آل سعود هرکجا که وهابیت اراده می کرد را به آتش می کشید و غارت می کرد و مردم آنجا را می کشت.

وی اعتبار پدری را عامل تاثیرگذار دیگر بر مردم عربستان برشمرد و افزود: پدر محمد عبدالوهاب قاضی القضات بود و مردم آن زمان هم به اعتبار پدر به پسر اعتماد می کردند مثل برخی از آقازاده های مملکت ما که با استفاده از شهرت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی پدرشان غوغا می کنند.

وی تصریح کرد: تخریب قبرستان آل سعود پایین ترین سطح جنایات آنهاست چراکه آنها در اصل به دنبال تخریب افکار و اندیشه محمدی و خراب کردن نقش محبت اهل بیت در دل های مردم به خصوص جوانان هستند.

دانشمند با تاکید بر اینکه امروزه جوان دانشجوی ما بیشتر به دنبال شناخت علمای غربی هستند، گفت: این در حالی است که آنطور که باید ائمه(س) خود را نمی شناسند.

وی با اعلام اینکه زیارت عاشورا منشور بصیرت است، عنوان کرد: اگر کسی عاشورا را فهمید، دشمنان اهل بیت(س) را شناخته و بدین طریق خود را در برابر هجمه های آنان بیمه کرده است

وی افزود: دشمن نمی گذارد جوان امروزی شأن اهل بیت(س) را بشناسد اما باید بداند که به قول امام خمینی(ره) حتی اگر اذان از مذنه های آمریکایی بلند شود به آن ها اعتماد نخواهیم کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اگر دشمن بخواهد حرم امام رضا(ع) را خراب کند اول در دل مردم آن را خراب خواهد کرد. در حال حاضر نیز جنایت های فرهنگی بسیاری را در ممکلت انجام می دهند به طور مثال رقص و موسیقی به بچه های کوچک یاد می دهند، این بچه ها وقتی بزرگ شوند بیشتر شبیه داعشی ها هستند تا شیعه آل محمد.

وی خاطر نشان کرد:آن هایی که نقشه کشیدید ممکلت را به اضمحال ببرید بدانید که فرهنگ مدافع حرم پرور و شهید پرور همچنان زنده است و روضه اباعبدالله الحسین(ع) در خون ما جاری است.

شایان ذکر است پس از سخنرانی، سید مجید بنی فاطمه و سیدرضا نریمانی به مداحی اهل بیت(س) پرداختند همچنین معابر اطراف حسینیه نیز مملو از جمعیت عاشق معارف دینی بود.  

کد خبر 309648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.