واردات قطعات بی‌کیفیت چینی به کشور/فعالیت کارخانجات قطعه‌سازی با ۳۰ درصد ظرفیت

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس با باین اینکه هرچند توان و ظرفیت تولید محصولات با کیفیت بالاتر و قیمت پائین‌تر از چینی‌ها داریم، اما متاسفانه باز هم شاهد واردات قطعات بی‌کیفیت چینی هستیم، گفت: در فضای موجود برخی از کارخانجات قطعه‌سازی کشور با ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت تولید در حال فعالیت هستند.

علی بختیار در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا پیرامون واردات قطعات خودرو برای خودروهای ساخت داخل کشور، اظهار داشت: هرچند توان و ظرفیت تولید محصولات با کیفیت بالاتر و قیمت پائین‌تر از چینی‌ها داریم، اما متاسفانه باز هم شاهد واردات قطعات بی‌کیفیت چینی هستیم.

وی با اشاره به عرضه قطعات چینی خودرو با لِیبل ایرانی در بازار، افزود: بسیاری از این قطعات از مبادی رسمی و گمرکات وارد کشور می‌شوند و آمار ورود آنها در دسترس است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس با بیان اینکه امروز شرکت‌های قطعه‌سازی ما به این حد از توانایی رسیده‌اند که با چین رقابت کنند، تصریح کرد: باید این شرکت‌ها را تقویت کرد و برای توانمندسازی آنها همانطور که دولت چین از شرکت‌های خود حمایت می‌کند، دولت ما نیز از شرکت‌های داخلی حمایت کند.

وی پیرامون اینکه برخی از کارخانجات قطعه‌سازی کشور با ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت تولید در حال فعالیت هستند، گفت: چنانچه بتوانیم این ظرفیت را به ۸۰ تا ۹۰ درصد برسانیم، هم در سودآوری شرکت‌ها و هم اشتغال پایدار گام موثری برداشته‌ایم.

بختیار تاکید کرد: باید جلوی واردات قطعات خودرو از چین و کشورهای دیگر که قطعات غیرکیفی تولید می‌کنند، گرفته شود تا بتوانیم وضعیت شرکت‌های داخلی را با ایجاد ظرفیت بالاتر تغییر دهیم.

عرضه قطعات چینی با لِیبل و مارک ایرانی ضربه به تولید داخل

وی با اشاره به اینکه عرضه قطعات چینی با لِیبل و مارک ایرانی ضربه به تولید داخل است، اظهار داشت: ظرفیت بسیاری در قطعه‌سازی در کشور است که ورود قطعات خارجی، سبب بیکار بسیاری از شرکت‌های قطعه‌ساز می‌شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس با بیان اینکه امروز با کیفیت‌ترین بلبرینگ در گلپایگان و با قیمت رقابتی نسبت به چینی‌ها تولید می‌شود، افزود: متاسفانه همچنان طی سال‌های گذشته بلبرینگ وارد کشور می‌شود.

وی بر لزوم حمایت از قطعه سازان ایرانی برای مقابله با قطعات چینی خودرو تاکید کرد و گفت: کارخانجات قطعه‌سازی داخلی توانایی تولید با کیفیت محصولات بلبرینگ دارند.

بختیار صنعت پلیمر گلپایگان را یکی دیگر از قطعاتی با کیفیت تولیدی این شهرستان خواند و بیان داشت: این صنعت به عنوان یک برند شناخته شده و قابل توسعه کمی و کیفی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در شهرک صنعتی گلپایگان، کارخانجات متعددی وابسته به گروه سایپا، مگاموتور و همچنین کارخانجاتی در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند.

لزوم پرداخت مطالبات قطعه سازان در شهرک صنعتی سایپا

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس از وزیر صنعت خواستار پرداخت مطالبات قطعه سازان در شهرک صنعتی گروه سایپا شد تا منجر به تعدیل نیروی انسانی نشود.

وی با انتقاد از اینکه مسائلی همچون پرداخت مالیات، عوارض و بیمه کارگران تولیدکننده را تحت فشار قرار می‌دهد، گفت: مسئولان و دولتمردان باید با اقدامات اساسی این فشارها را از روی دوش تولیدکنندگان بردارند.

بختیار افزود: با کاهش این فشارها بر تولیدکنندگان از نظر کیفیت و هم قیمت می‌توانیم با چین و کشورهای دیگر رقابت کرده و به بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی قطعات خود را عرضه کنیم.

کد خبر 307004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.