به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا صلواتی در مراسم بهره برداری از پروژه تعریض پل فلزی اظهارکرد: در مسائل ترافیکی شمال- جنوب رودخانه زاینده رود، دسترسی ها محدود بوده و طی دو دهه گذشته ارتباطات شمال و جنوب به جز پل غدیر تفاوت چندانی نداشته است.
وی ادامه داد: بر این اساس اصلاحیه ظرفیت پل های موجود در دستور کار قرار گرفت که در مرحله اول تعریض پل وحید انجام شد، پس از آن تعریض پل بزرگمهر به سرانجام رسید و امروز شاهد سومین گام با تعریض پل فلزی هستیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان عنوان کرد: این تعریض در روان سازی ترافیک محدوده بوستان سعدی، بوستان ملت و خیابان های حاشیه رودخانه از جمله خیابان های شهید مطهری و حکیم نظامی نقش عمده ای ایفا خواهد کرد.
وی افزود: محور حکیم نظامی و شهید بهشتی به کاشانی یکی محور های اتوبوس های تندرو و تراموا در آینده نزدیک خواهد بود و در همین راستا در تعریض پل فلزی، ۷ متر مسیر ویژه اتوبوس پیش بینی شده است که با این فعالیت ها شبکه حمل و نقل عمومی در منطقه ۵ تکمیل تر خواهد شد.
صلواتی یاد آور شد: با تعریض پل فلزی حدود ۳۰ درصد بر ظرفیت تقاطع های جنوب و شمال پل فلزی افزوده می شود.
وی خاطر نشان کرد: در آینده به سمت افزایش ظرفیت پل آذر و پل فردوسی خواهیم رفت، در کنار اینکه طراحی پل هفتم بر روی رودخانه که امتداد بزرگراه شهید کشوری به سمت ارغوانیه می رسد هم در دستور کار قرار گرفته و مطالعات آن در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.
نظر شما