به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی قدیریان در مراسم بهره برداری از پروژه تعریض پل فلزی اظهارکرد: خردادماه سال گذشته با بسته شدن رودخانه زاینده رود پروژه تعریض پل فلزی آغاز شد.
وی افزود: عرض عرشه موجود پل فلزی ۱۶ متر بود که با اجرای این طرح از هر دو طرف ۱۰ متر به عرض پل اضافه و عرض آن اکنون به ۳۶ متر افزایش یافته است.
مدیر پروژه تعریض پل فلزی ادامه داد: از عرض ٣٦ متری پل، ٤ متر آن به پیاده رو در طرفین و ٢٨ متر به مسیر تردد خودرو که ٧ متر آن مربوط بهBRT است، اختصاص یافت.
قدیریان اضافه کرد: روح معماری در پل های تاریخی همچون پل خواجو و سی و سه پل موجود است اما در پل های جدید روح معماری وجود نداشت بنابراین سعی کردیم روح معماری را در سازه پل فلزی بگنجانیم و از نورپردازی ویژه ای استفاده کنیم.
وی به سرعت اجرای پروژه اشاره کرد و گفت: سرعت اجرای پروژه در 4 ماه اول اجرا بسیار خوب پیشرفت به طوری که در این مدت فونداسیون و پایه ها و عرشه های پل 85 درصد پیشرفت کرد اما با جابه جایی تاسیسات شهری روبرو شدیم.
مدیر پروژه تعریض پل فلزی افزود: در پیاده روهای این پل لوله های آب و 8 کابل فشار قوی و تعداد زیادی کابل مخابراتی و سیسم فاوا موجود بود که جابه جایی آنها بسیار زمانبر بود.
قدیریان از هزینه اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: برای اجرای این پروژه 13 میلیارد تومان هزینه شد که از این مبلغ 9 میلیارد تومان برای احداث پل و یک میلیارد و نیم میلیون تومان برای جابه جایی تاسیسات و یک میلیارد و 700 میلیون تومان برای زیباسازی و نورپردازی هزینه شده است.
نظر شما