حضور نیروهای گشت انتظامی و کلانتری ها از ساعت 7 تا 8 صبح

مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 6 گفت: هوشمندسازی 100درصد مدارس شهر 60درصدی روستاها انجام شد.

به گزارش ایمنا، در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اصفهان که با حضور فرماندار، پلیس راهور، نیروی انتظامی و همچنین اعضا و مسئولان شورای آموزش و پرورش شهرستان اصفهان در ساختمان مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 6 برگزار شد.
در این جلسه ابتدا از 5 مرکز آموزشی پژوهش سرای دانش آموزی جابربن حیان، هنرستان موعود، مدرسه حضرت مریم(س)، همچنین مدرسه نمونه مردمی طالقانی و سلمان فارسی بازدید و اعضا از روند تجهیز و اقدامات مطلع شدند.
مسائل و موارد مربوط به پروژه مهر، فعالیت ها و تنگناهای موجود در این زمینه، بحث و بررسی اقدامات انجام شده توسط نیروی انتظامی و تاکسیرانی برای روان سازی ترافیک شهری به مناسبت بازگشایی مدارس در نیمه اول مهرماه، تبدیل به احسن چند پلاک ثبتی که جز اختیارات شورای آموزش و پروش است از موضوعاتی می باشد که مورد بررسی قرار گرفت.

تا پایان سال جاری 90 پروژه ساخت مدرسه را تحویل می دهیم
مدیرکل اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: تا پایان سال جاری تعداد 90 پروژه ساخت مدرسه را تحویل می دهیم و امسال برای اولین بار 65 پروژه به کمک خیرین مدرسه ساز ساخته شده است. این امر نشان از انضباط در هزینه کردن، اولویت بندی منابع سال 94 همچنین اعتماد خیرین و مردم به دولت می باشد.
سجاد از راهکارهای عدم اکتفا به هزینه های دولتی را سپردن پروژه های نیمه تمام به خیرین دانست و گفت:  نتیجه آن بهره برداری یکی از مدارس مخروبه و محل معتادان در ابتدای مهرماه می باشد که امروز به یکی از بهترین مدارس تبدیل شده است.
وی افزود: در استان اصفهان 521 مدرسه با سرویس بهداشتی مختلط داشتیم که با همکاری استانداری، خیرین مدرسه ساز و تعدادی از کارخانجات سرامیک، لوله و... تا اول مهر هیچ مدرسه ای با این شرایط وجود ندارد.
مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان از راهکارهای دیگر عدم وابستگی به منابع دولتی، درآمدهای ریالی را تخصیص قیر به مدارس و تخصیص عوارض گاز بیان کرد و افزود: 60 درصد از مدارس استان از نعمت شوفاژ و پکیج برخوردار هستند و امیدواریم در 2سال آینده به 100درصد مدارس خدمات دهی کنیم.
گفتنی است در این جلسه زمین هایی که برای تبدیل به احسن در نظر گرفته شده بود از جمله باقی مانده عرصه مولودی در چهار راه پیروزی، زمین دوستی خیابان شهید توانا (احمدآباد) و کانون عترت که یک پلاک قدیمی بود و در تکمیل پروژه های ناحیه 2 مورد استفاده قرار می گرفت، به تصویب اعضای جلسه رسید تا مراحل دیگر را طی کند.

هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس استثنایی با اولویت شهر اصفهان پرداخت شد
در این جلسه فرماندار شهرستان اصفهان نیز گفت: یکی از موضوعات مهم برای پاسخگویی به قسمتی از نیازهای آموزش و پرورش استفاده بهینه از داشته های خود آموزش و پرورش است.
فضل الله کفیل تاکید کرد: اگر در شورای برنامه ریزی شهر اصفهان نیاز به همکاری بیشتر بود از ظرفیت های کمیسیون ماده 5به عنوان اهرم حمایتی استفاده شود، همانطور که از ظرفیت قیر آموزش و پرورش به خوبی استفاده و نهضت آسفالت در روستاها به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ دولت تدبیر و امید به طور کامل انجام شد.
وی افزود:‌ 370 هزارنفر دانش آموز در شهر اصفهان و 850 هزار دانش آموز در استان اصفهان در اول مهرماه در زمینه های مختلف فضای آموزشی و امکانات و ... باید پذیرایی شوند.
فرماندار شهرستان اصفهان تاکید کرد: باید جلسه مشترک کلانتری ها، پلیس راهور با رئیس ناحیه در قبل از مهر برگزار و هماهنگی های لازم را انجام دهند. همچنین ایمن سازی واحدهای آموزشی جدید با شهرداری و پلیس راهور است.
کفیل خاطرنشان کرد: طی جلسه ای با استاندار مقرر شد، قسمتی از هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس استثنایی با اولویت شهر اصفهان پرداخت شود.

هوشمندسازی 100 درصد مدارس شهر و 60 درصد مدارس روستایی​
دراین جلسه مدیر آموزش و پرورش ناحیه 6 به ارائه گزارشی از مدارس بازدید شده و مشکلات آن پرداخت و افزود: علیرغم وسعت جغرافیایی منطقه و وجود محرومیت های طبیعی سعی کردیم در بحث های آموزشی و فرهنگی موفق عمل کنیم.
اعتباریان از اقدامات انجام شده در این مدت به سازماندهی 500 نیروی انسانی در مدارس، ساماندهی ثبت نام دانش آموزان مدارس ابتدایی از طریق سامانه الکترونیک اشاره کرد.
وی با اشاره به وجود 17 مدرسه چند پایه شامل مدارس 2 و 3 پایه و مدارس مختلط در این ناحیه تصریح کرد: به همت سازمان نوسازی مدارس موارد جدا سازی در حال انجام است و ابتدای مهرماه به پایان می رسد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 6 اظهار داشت: همچنین ایزوگام مدارس به طول 8500 متر به صورت مشارکتی، هوشمندسازی 100درصد مدارس شهر و 60 درصد مدارس روستایی، اجرای طرح ویدئو کنفرانس، افزایش تعداد بیشتر مدارس تحت پوشش وایرلس به منظور تحت پوشش قرار دادن مدارس روستایی به اینترنت، همچنین ثبت نام از 30 هزار نفر اتباع خارجی، از اقدامات انجام شده در این مدت است. 
اعتباریان در مورد پروژه مهر خاطرنشان کرد: طی بازدید از 126 مدرسه، امتیازات 60-560 را در نظر گرفته و موارد لازم را به مدیران گوشزد کردیم.
وی در مورد مشکلات این ناحیه به کمبود نیروی انسانی در بخش آقایان همچنین ایاب و ذهاب همکاران، عدم وجود مرزبندی صحیح بین نواحی، وجود بیش از 50 مدرسه فرسوده، 40 مدرسه 2 نوبته، اشاره و خواستار تخصصیص بسته های حمایتی برای این منطقه شد.

آماده سازی خیابان ها جهت تردد دانش آموزان
رييس پليس راهنمايي و رانندگي شهرستان اصفهان گفت: راهنمایی و رانندگی نیز بر اساس وظیفه از حداکثر توان خود در 2 نوبت استفاده می کند تا روزهای ابتدایی سال جدید تحصیلی به سلامت سپری شود.
ابوالفضل چلمقاني تصریح کرد: خط کشی خطوط عابر پیاده، تابلوهای معابر، در جلسه ای با حضور مسئولین شهرداری مورد بررسی قرار گرفته است.
وی ورود و خروج دانش آموزان و تردد آنان مخصوصا موقع خروج از مدرسه را از مشکلات مدارس عنوان کرد که باید راهکاری برای آن در نظر گرفته شود.

حضور نیروهای گشت انتظامی و کلانتری ها از ساعت 7 تا 8 صبح
کارشناس انتظامی شهرستان اصفهان نیز افزود: تعامل و همکاری بسیار خوبی بین کلانتری های شهرستان و روسای نواحی و حراست های آموزش و پرورش مناطق وجود دارد و پوشش روزانه مدارس شهر اصفهان در بدو ورود و خروج دانش آموزان به خوبی انجام می شود.
نوروزی خاطرنشان کرد: از ساعت 7 تا 8 صبح تمام نیروهای گشت انتظامی و کلانتری ها در نقاط آلوده شهر اصفهان جهت امنیت دانش آموزان مستقر می شوند. از طرف دیگر تعدادی از همکاران شامل:‌ نیروهای کلانتری، پلیس اطلاعات، مواد مخدر، تجسس و آگاهی ​در پوشش نامحسوس انجام وظیفه می کنند.
وی از اقدامات انجام شده در مدارس به آموزش همگانی خانواده ها و دانش آموزان هر هفته 1جلسه توسط روسای کلانتری اشاره کرد و افزود: برنامه مشاوره در مدارس نیز پیش بینی شده است.

سرویس دهی به دانش آموزان مدارس با اتوبوس به صورت پایلوت 
رئیس تاکسیرانی شهرستان اصفهان در ادامه اظهار داشت: درمورد ساماندهی سرویس مدارس، نیز کارگروهی متشکل از مدیر مدرسه، مدیر شرکت حمل و نقل مدرسه مربوطه، یک نفر نماینده از طرف اولیا دانش آموزان قراردادها و بحث کیلومترهای غیرواقعی و تخلفات در این زمینه را بررسی و به تاکسیرانی گزارش دهند تا برخورد شود.
جعفری همچنین از افزایش 15 درصدی نرخ سرویس مدارس خبرداد و افزود: در حال حاضر این پیشنهاد بعد از تصویب در شورای شهر در فرمانداری نیز بررسی می شود.
وی به اعزام تعدادی از کارشناسان نواحی و گشت تاکسیرانی در سطح مدارس اشاره و تصریح کرد: این بازرسان تمام تخلفات را استخراج کردند و با موارد متخلف برخورد شده است.
رئیس تاکسیرانی شهرستان اصفهان گفت: سرویس دهی به دانش آموزان مدارس با اتوبوس را امسال به صورت پایلوت اجرا کردیم و ادامه این طرح می تواند در کاهش ترافیک اثرگذار باشد.

گفتنی است، طبق برنامه پیش بینی شده مسئولان از مراکز پژوهش سرای جابربن حیان که یک ساختمان قدیمی بوده و بعد از تعمیرات انجام شده در حال حاضر 2 دبیرخانه استانی نجوم و سازه های آمپولی در این مرکز فعال و در آینده میزبان مسابقات استانی است و دارای امکاناتی از جمله: آزمایشگاه، کتابخانه، سالن اجتماعات با ظرفیت 85نفربرای آموزش های خانواده و ضمن خدمت، فعالیت های دانش آموزی بود.
مدرسه دوم، دبستان 6 کلاسه صالح بود که بیش از 50سال از عمر آن می گذشت و با تعمیرات انجام شده برای اول مهر مورد استفاده دانش آموزان و اسکان فرهنگیان مورد استفاده قرار می گرفت.
هنرستان کاردانش دخترانه موعود مرکز دیگری بود که مورد بازید قرار گرفت که قبلا کاربری دبیرستان داشته و در حال حاضرکه با کاربری دبیرستان فعالیت می کند. ظرفیت آن 300نفر که تا به حال حدود 156 نفر ثبت نام شده و تا آخر شهریور ظرفیت آن تکمیل می شود.
مدرسه راهنمایی حضرت مریم(س)، که تا 3 سال قبل در اختیار بسیج بوده و در حال حاضر به عنوان مدرسه راهنمایی فعالیت می کند.
/01189/142
کد خبر 246630

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.