۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲

مدیر منطقه 11 شهرداری اصفهان خبرداد:

احداث خیابان کمکی امام خمینی(ره)

سرمایه گذاران برای احداث شهرک مبل به میدان بیایند
احداث خیابان کمکی امام خمینی(ره)

شهرداری منطقه 11 در غرب اصفهان با مساحتی حدود 1097 هکتار جمعیتی بالغ بر 61 هزار و 340 نفر را در خود جای داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، منطقه 11 شهرداری اصفهان منطقه ای با بافت فرسوده بسیار شامل محله های بابوکان، لیمجیر، ماشاده، طاحونه،  زاجان ، چهارشاه، اسلامی و سجاد است.
در این راستا اقدامات متعددی برای رفع محرومیت این منطقه انجام شده است که برای آشنایی با این اقدامات با "علی اکبر رسالت - مدیر منطقه 11 شهرداری اصفهان" به گفتگو نشستیم:
خیابان فضیلت یک خیابان پرحادثه در منطقه 11 به شمار می رود، برای ساماندهی این خیابان برنامه ای دارید؟
خیابان فضیلت در این منطقه که در محدوده کشاورزی قرار دارد، حادثه خیز است و امکان اینکه شهرداری فعالیت های عمرانی انجام دهد ، نیست اما با توجه به اتفاق های ناگواری که در این نقطه رخ داده ، برای ما تعهد ایجاد می کند که مشکل حل شود.
 از این رو طی مذاکره با مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مقرر شد این خیابان را به صورت قانونمند آزادسازی و ساماندهی آن را انجام دهیم .
تاکنون ساماندهی 30 درصد خیابان فضیلت که به صورت گلوگاهی زمینه ساز وقوع سوانح شده بود، با همکاری خوب اهالی محل انجام شده و سعی داریم تا پایان سال این خیابان را تا حدی که حادثه خیز نباشد، ساماندهی کنیم.
پارک اشرفی اصفهانی چه زمانی احداث می شود؟
درصدد هستیم 61 هزارمتر مربع پارک را در یک فاز آزادسازی کنیم بر این اساس قرار است تا 2 ماه آینده آزادسازی آن را به اتمام رسانده و تا پایان سال جاری احداث آن نیز تکمیل و در اختیار شهروندان قرار دهیم.
خیابان کمکی خیابان امام خمینی(ره) سالهاست قرار است احداث شود، آیا برنامه ای دارید؟
خیابان کمکی امام خمینی(ره) جزء خیابان های اولویت داری بوده که قرار بود با همکاری مناطق 9 و 11 شهرداری اصفهان احداث شود.
با توجه به احداث بزرگراه امام خمینی(ره) ، احداث این خیابان به تعویق افتاد ، البته امسال در بودجه مناطق 9 و 11ردیف اعتباری برای آن در نظر گرفته شده تا در 3 فاز اجرایی شود.
فاز اول از کارخانه روغن نباتی ناز تا خیابان شریف است که آزادسازی آن شروع شده و 2 فاز را نیز در آینده تملک می کنیم، اما امکان دارد تملک و احداث آن 4 سال زمان ببرد.
در غرب اصفهان زمین های کشاورزی زیادی وجود دارد که یکی از معضلات این منطقه به شمار می رود زیرا این زمین ها فقط نام کشاورزی دارند و با توجه به کمبود آب ، کشاورزی در آن انجام نمی شود، آیا راهکاری برای تغییر کاربری آنها وجود دارد؟
کمبود آب و تملک های متعدد باعث شده بسیاری از زمین های این نقطه از منطقه 11 شهرداری اصفهان از کاربری کشاورزی خارج شود، از سوی دیگر گرد و غبار این زمین ها آلودگی های زیادی ایجاد می کند، از این رو به مالکان "طرح باغ ویلا" را پیشنهاد کردیم تا با هماهنگی سازمان جهادکشاورزی مجوز بگیرند، اگر طرح باغ ویلا اجرا  و درخت در زمین ها کاشت و دور آنها فنس کشیده شود، آینده خوبی در انتظار این زمین ها خواهد بود.
یکی از محله های منطقه 11 محله لیمجیر است که محروم واقع شده ، آیا اقدام خاصی در زمینه های فرهنگی ، ورزشی برای آن انجام شده است؟
برای محله لیمجیر با توجه به جمعیت فشرده ای که دارد و مهاجر پذیر بودن آن باید کارهای زیادی انجام شود.
یکی از اقدامات مهم ما تملک 7 هزار متر زمین بود که تملک آن طی یک ماه گذشته به اتمام رسید و در صدد احداث بوستان" شهاب" در این محله هستیم و البته در هفته های آینده کلنگ زنی آن توسط شهردار اصفهان و اعضای شورای اسلامی شهر انجام خواهد شد.
من قول می دهم که تا مهرماه سال جاری بوستان شهاب تحویل مردم شریف لیمجیر شود.
بودجه سالجاری این منطقه چقدر بوده و در مقایسه با سال گذشته رشد یا کاهش داشته است؟
بودجه منطقه 11 شهرداری اصفهان تقریباً مشابه بودجه سال گذشته است که 34 میلیارد تومان نقد و غیر نقد تصویب شده است، به اضافه 15 میلیارد تومان بودجه محرومیت زدایی که توسط شهردار و شورای شهر قرار شده به منطقه کمک کنند از این رو در مجموع حدود 50 میلیارد تومان بودجه منطقه است.
اولویت بندی هزینه کرد بودجه منطقه انجام شده است؟
ما بیشتر طرح های عمرانی داریم که در ابتدا آزادسازی و سپس احداث آنها انجام می شود.
برای احداث 2 فرهنگسرای مهم آزادسازی در حال انجام است و تملک 2 پارک لیمجیر و پارک اشرفی اصفهانی نیز به اتمام رسیده است.
بازسازی بافت فرسوده مشکل اصلی منطقه 11 است، تاکنون چه اقداماتی در این راستا انجام شده است؟
با توجه به اینکه بسیاری از ساختمان های موجود در منطقه 11 سنتی وقدیمی است ، این مسآله آرام آرام به معضل تبدیل می شود. البته سیستم تشویقی برای مردم منطقه 11 شهرداری اصفهان در نظر گرفته ایم که مشروح آن در مساجد مختلف منطقه به مردم اطلاع رسانی شده است.
اگر 3 تا 4 پلاک که در مجموع 500 متر می شوند، تجمیع شده و با مشارکت ساخت و ساز انجام دهند، در بخش تراکم های تشویقی و محاسبات شهرداری قول تمهیدات خوبی از شورای شهر گرفته ایم که اگر ساخت و ساز با ارتفاع تا 4 و 5 طبقه انجام شود، تراکم رایگان به آنها تعلق می گیرد.
با توجه به اینکه این موضوع ماه مبارک رمضان مطرح شده، هنوز استقبال چندانی را از شهروندان شاهد نبوده ایم که امیدوارم با همکاری مردم این مشکل بافت فرسوده هم مرتفع شود.
بوی بد کارخانه روغن نباتی ناز در خیابان امام خمینی از مشکلات قدیمی مردم این منطقه است. آیا نقطه روشنی وجود دارد که زمانی مردم از استشمام این بوی بد نجات پیدا کنند؟
فاز اول کمکی خیابان امام خمینی(ره) از وسط این کارخانه عبور می کند و یک خیابان 45 متری از خیابان امام خمینی(ره) به شهیدان متصل می شود که در حال تملک و آزادسازی آن هستیم .
در این راستا از سال گذشته وارد مذاکره با مدیر کارخانه روغن نباتی ناز شدیم و تعامل های خوبی در این زمینه انجام شده است.
در حال حاضر وارد مرحله قیمت گذاری بخشی از کارخانه که در طرح قرار می گیرد ، شده ایم .
با توجه به احداث این خیابان، کارخانه روغن نباتی ناز عملاً تعطیل خواهد شد و تا 2 ماه آینده قرارداد تخریب و احداث خیابان را خواهیم داشت.
دغدغه اصلی مدیر کارخانه روغن نباتی کارگران کارخانه است ، البته توسط مدیر این کارخانه زمینی در اطراف منطقه سگزی خریداری و کلنگ زنی آن سالها قبل انجام شده و در حال انجام کارهای عمرانی آن هستند که به خاطر فرسوده بودن دستگاه امکان جابه جایی دستگاه برایشان مقدور نیست و باید دستگاهی جدید خریداری کنند و نیازهای برق، آب و گاز آنجا هم از طرف استانداری در حال پیگیری است.
احداث شهرک مبل به کجا رسید؟
معضل مبل و ترافیک خیابان شریف سالهاست گریبانگیر منطقه شده است. مبل سازان شریف با هنر خود بیشتر شهروندان اصفهانی را به سمت رهنان می کشند اما مشکل ترافیک این خیابان باید حل شود.
از این رو زمین 11 هزار متری در خیابان اشرفی اصفهانی در نظر گرفته ایم و زمین آماده است تا سرمایه گذاران شهرک مبل را احداث کنند.
این سفارش شهردار است که با توجه نیاز و علاقه مردم شهرک مبل احداث شود.
آیا در منطقه 11 همراهی مردم و مشارکت مردم به اندازه ای هست که از آنها استفاده کنید ، بخش خصوصی و سرمایه گذار چقدر به سمت منطقه 11 آمده است؟
در بازگشایی گلوگاهها فقط همدلی مردم باعث شد مشکلات حل شود و ما قطعاً از نظرات مردم استفاده می کنیم.
با توجه به اینکه منطقه 11 در غرب اصفهان است و همجوار با شهر خمینی شهر است ، بهترین سرمایه گذاری مقرون به صرفه حوزه "مبل و مبل سازی" است؛ اگر سرمایه گذاری پیدا شود، جابه جایی مبل سازان با توجه به نیاز مبل فروشان انجام می شود، خیابان شریف نیز از معضل بلاتکلیفی ترافیک نجات می یابد.
نهضت آسفالت در منطقه چگونه انجام شد؟
سال 94 با توجه به تاکیدات شهردار اصفهان به انجام نهضت آسفالت در مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان، اقدامات خوبی انجام شد و در منطقه 11 معابری که از نظر دور مانده بود، آسفالت شدند .
در این منطقه سال گذشته 8 هزار تن آسفالت در بافت های محلی و کوچه پس کوچه ها انجام شد.
امسال یک لاین از خیابان لیمجیر که 2 لاین با 16 متر عرض و 1300 متر طول دارد با 21 هزار تن آسفالت ریزی ، آسفالت شد و باند دیگر در حال آسفالت است.
آسفالت خیابان شهدا را هم شروع کرده ایم، آسفالت معابر فرعی و بن بست ها که البته تعداد کمی از آنها باقی مانده، در برنامه ما قرار گرفته است./410
کد خبر 241385

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.