جولان پاركينگ‌هاي پياده‌رو نما در شهر! + عكس

خبرگزاري ايمنا: به استناد بند الف ماده 163 آيين‌نامه راهنمايي و رانندگي " ايستادن يا توقف وسايل نقليه در محل‌هايي چون پياده‌روها و گذرگاه‌هاي عابر پياده ممنوع است" ...

به گزارش ايمنا، در گوشه و كنار شهر كه تردد مي‌كني، فرقي نمي‌كند كه با خودرو باشي يا پياده... در هر صورت فرهنگ پايين ترافيك در جامعه را به طوري كاملا ملموس احساس مي‌كني؛ از بوق زدن‌هاي پي در پي رانندگان و عدم رعايت حق تقدم در رانندگي گرفته تا پارك خودرو در پياده رو!
سرهنگ ابوالفضل چلمقاني، رييس پليس راهنمايي و رانندگي مركز استان اصفهان در خصوص پارك خودروها در پياده‌رو به خبرنگار ايمنا گفت: به استناد بند الف ماده 163 آيين‌نامه راهنمايي و رانندگي " ايستادن يا توقف وسايل نقليه در محل‌هايي چون پياده‌روها و گذرگاه‌هاي عابر پياده ممنوع است" . بر همين اساس توقف خودرو در گذرگاه عابر پياده به خصوص پياده روها اكيدا ممنوع است.
وي افزود: در تعريف پياده‌رو ذكر شده است كه پياده‌رو قسمتي از راه است كه به موازات راه ترسيم و جدا شده تا عابران پياده بتوانند با آسودگي خاطر، ايمني و سلامت از آن مسير عبور كنند.
سرهنگ چلمقاني تصريح كرد: نيروهاي پليس راهور به استناد آيين‌نامه مذكور چنانچه خودرويي در موقعيت‌هاي ممنوعه پارك كند، راننده خودرو را بر اساس كد 2107 مبلغ 40 هزار تومان اعمال قانون مي‌كنند؛ و چنانچه راننده نسبت به انتقال خودرو اقدام نكند، با خودروبرها نسبت به انتقال آن به پاركينگ اقدام مي‌شود.
رييس پليس راهنمايي و رانندگي مركز استان اصفهان خاطرنشان كرد: شهرداري‌ها نيز بايد پياده‌روها را از لحاظ فيزيكي طوري طراحي و ساخت و ساز كنند كه امكان ورود خودرو به آن قسمت‌ها وجود نداشته باشد.
وي ادامه داد: از طرفي فرهنگ ترافيك بايد به كمك وسايل ارتباط جمعي از قبيل صدا و سيما و رسانه‌هاي سايبر و مكتوب و نيز در محل‌هايي چون مساجد و مدارس توسعه يابد.
سرهنگ چلمقاني تاكيد كرد: بايد به رانندگان آموزش داده شود كه توقف در پياده‌رو ضمن اينكه با حقوق شهروندي منافات دارد، سد معبر ايجاد كرده و مشكلاتي را براي عابران پياده به وجود مي‌آورد؛ ضمن اينكه صراحتا نقض مقررات قانون هم صورت گرفته است.
رييس پليس راهنمايي و رانندگي مركز استان اصفهان خاطرنشان كرد: عريض بودن پياده رو به هيچ عنوان توجيه خوبي براي پارك خودرو در اين قسمت‌ها نيست؛ حتي بانك ها و اداراتي هم كه با پياده‌رو عرض مشترك دارند اجازه پارك خودرو در اين قسمت‌ها را ندارند و تمامي خودروها در صورت بي توجهي به قانون، اعمال قانون مي‌شوند.
وي اظهار كرد: چنانچه خودرويي در محل ممنوعه سد معبر ايجاد كرده باشد و شهروندان با 110 تماس بگيرند، سريعا تلفن فرد خاطي از سيستم شماره‌گذاري استخراج شده و با راننده تماس گرفته مي‌شود تا نسبت به انتقال خودرو اقدام كند و در صورت بي‌توجهي، انتقال به پاركينگ توسط خودروبر صورت مي‌گيرد.
 






پارك خودروها در پياده روهاي ميدان جمهوري (دروازه تهران) اصفهان


/93
کد خبر 199994

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.