توزیع بیش از 143 هزار سند رسمی در اصفهان

خبرگزاری ایمنا: مدیرکل پست استان اصفهان گفت: با اجرای طرح پستی کردن اسناد مالکیت رسمی، تاکنون بیش از 143 هزار سند در استان توزیع شده است.

به گزارش ایمنا سید سعید رجالی در جمع خبرنگاران با اشاره به روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط‌عمومی، اظهار داشت: با قدمتی که شرکت پست در کشور دارد سنگ زیربنای ارتباطات توسط این شرکت نهاده شده است.
وی مغز متفکر سازمان‌ها را وجود روابط عمومی‌ها دانست و ادامه داد: امروزه جایگاه روابط‌ عمومی‌ها در کمک به تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان انکارناپذیر است. 
مدیرکل پست استان اصفهان بیان داشت: روابط‌ عمومی به عنوان ابزاری مدیریتی برای فعالیت‌های حرفه‌ای، علمی و الکترونیکی،‌ از مشخصه‌های جدید آن در عصر ارتباطات به شمار می رود. 
وی تصریح کرد: شبکه پستی از تکنولوژی‌های جدید متاثر شده که خود را با آن وفق داده که تجهیزات سخت افزاری و نرم‌افزاری را رونق می‌دهد. 
رجالی با اشاره به شعار امسال با عنوان "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی"، افزود: پست می‌تواند در خصوص جهت دهی عزم ملی و مدیریت جهادی راهگشا باشد و در این زمینه می‌توانیم روحیه و فرهنگ جهادی را تعمیم و گسترش دهیم. 
وی به عملکرد پست استان از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و گفت: اداره کل پست استان اصفهان توانست در زمینه چهار شاخص کیفیت، ترافیک درآمد و هزینه، رتبه برتر را در کشور کسب کند. 
مدیرکل پست استان اصفهان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۱ میلیون مرسوله از استان خارج  و ۲۳ میلیون مرسوله نیز به استان وارد شده که نسبت به سال گذشته ۶۵ رشد داشته است.
وی بیان داشت: تعداد مرسولات خرید اینترنتی صادره طی این مدت نیز ۱۵۶ هزار مرسوله بوده که ۳۵ درصد رشد داشته است. 
رجالی اضافه کرد: تعداد مرسولات خرید اینترنتی وارده در این اداره کل ۳۸۶ هزار مرسوله بوده که نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد رشد داشته است. 
وی با اشاره به موفقیت شرکت پست در سال گذشته و دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ ورژن ۲۰۰۸، ادامه داد: سال گذشته اداره کل پست استان اصفهان توانست در زمینه استقرار سیستم مدیریت کیفیت رتبه نخست کشوری را به دست آورد.
ارائه ۱۵ سرویس جدید پستی در  اصفهان طی سال جاری 
مدیرکل پست استان اصفهان به برنامه‌های سال جاری پست استان اصفهان اشاره کرد و افزود: در سال جاری ۶ هدف کلی برای شبکه پستی استان اصفهان از قبیل افزایش سهم ما از بازار خدمات پستی، افزایش توان اقتصادی و رشد بهره‌وری، نوآوری در خدمات و محصولات، ارتقا کیفیت و خدمات فعالیت‌های پستی، افزایش رضایت ذی‌نفعان، توانمندسازی و توسعه سرمایه انسانی ترسیم شده است.
وی تصریح کرد: فعالیت‌های سال جاری شرکت پست با ثبت‌نام یارانه نقدی آغاز شد که در این خصوص بیش از ۱۳۰ هزار ثبت نام در سطح استان در این اداره کل انجام شد که بالغ بر ۱۰۰ هزار ثبت نام در روستاهای استان اصفهان صورت گرفت. 
رجالی گفت: ثبت نام یارانه نقدی حدود یک هزار و ۴۰۰ روستا که فاقد دفاتر ICT روستایی بودند توسط نیروهای پست سیار استان انجام شد. 
وی بیان داشت: در گذشته شرکت پست در زمینه طرح‌های کلان کشور اقدامات زیادی از قبیل توزیع کالابرگ‌های شهری، روستایی و عشایری، توزیع کارت سوخت، ثبت نام تلفن همراه و ... انجام داده است. 
مدیرکل پست استان اصفهان اظهار داشت: در سال جاری پیش‌بینی شده که ۱۵ خدمت و سرویس جدید پستی به مردم ارائه شود که حدود سه سرویس جدید در پست استان اصفهان راه‌اندازی شده است. 
وی با اشاره به راه‌اندازی سرویس الکترونیکی در باجه‌های پستی استان، ادامه داد: مقرر شده یک سری فضاهای اختصاصی برای راه‌اندازی سرویس الکترونیکی در باجه‌های پستی استان در نظر گرفته شود که خدمات اینترنتی ارائه کنند. 
رجالی افزود: با راه‌اندازی این سرویس اداره کل پست استان اصفهان با انعقاد قرارداد با سازمان‌های مختلف از قبیل فنی و حرفه‌ای، هواپیمایی، راه‌آهن و... خدمات ثبت نام بلیت هواپیما، قطار، ثبت نام اینترنتی، پرداخت قبوض، ارسال ایمیل و ... انجام می‌دهد. 
وی تصریح کرد: تاکنون مراحل اجرای سرویس خدمات الکترونیکی در حال تجهیز بوده و اقدامات خوبی شکل گرفته است. 
مدیرکل پست استان اصفهان به راه‌اندازی سرویس پیشتاز با تعیین زمان توزیع در پست استان اصفهان اشاره کرد و گفت: با استفاده از این سرویس فرستنده می تواند برای ارسال مرسوله خود زمان های تعیین شده توسط شرکت پست را مشخص کرده و این شرکت با زدن یک مهر که بر آن زمان ساعت درج شده، اقدام به توزیع مرسوله می کند. 
وی با اشاره به اینکه در آینده ای نزدیک این نوع اقدام در دیگر سرویس‌های پستی راه‌اندازی می‌شود، بیان داشت: ساعت ۸ تا ۱۴، ۱۴ تا ۱۸ و ۱۸ تا ۲۲ زمان های تعیین شده برای این سرویس جدید پستی هستند و کشیک هایی تا ساعت ۲۲ هر شب، برای این سرویس جدید تعیین شده است. 
رجالی به مزیت این سرویس اشاره کرد و گفت: به سبب عدم توزیع تعداد بسیاری از مرسوله های پستی به دلیل حضور نداشتن گیرنده، با راه اندازی این سرویس شاهد توزیع حداکثری مرسولات پستی خواهیم بود. 
وی اضافه کرد: اجرای این سرویس پستی از اول اردیبهشت آغاز شده و هزینه در نظر گرفته شده برای آن بسیار مقرون به صرفه است. 
مدیر کل پست اصفهان به راه اندازی دیگر سرویس خدماتی پست استان اصفهان اشاره کرد و افزود: به دلیل ارسال محصولات به صورت انبوه، سرویس جدید پستی دیگری در ارتباط با بنگاه های تجاری راه اندازی شده که در این سرویس، هزینه پستی در مقصد توسط گیرنده پرداخت شده و فرستنده متحمل هزینه ای نمی شود. 
وی ادامه داد: برای هر کیلو مرسوله در این نوع سرویس، پنج هزار و ۵۸۰ ریال تخفیف در نظر گرفته شده است. 
رجالی گفت: مباحثی از جمله گسترش خرید و فروش اینترنتی، سرویس‌های پستی مورد نیاز شهرک‌های صنعتی و صنایع از قبیل پست لجستیک از مواردی است که پست استان اصفهان به دنبال اجرایی شدن آن است. 
وی سرانه مرسولات در کشور را ۷.۲ درصد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر سرانه مرسولات پستی در کشورهای اروپایی ۴۹ و در آمریکا ۱۰۰۰ است که ما باید در این خصوص اقداماتی را انجام دهیم. 
مدیرکل پست استان اصفهان تاکید کرد: طبق پیش‌بینی های صورت گرفته باید رشد ترافیکی پست نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته باشد.
کد خبر 147080

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.