۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹

خبرگزاری ایمنا: فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با بیان اینکه تماس های غیر ضروری و غیر فوریتی مردم با سامانه ۱۱۰ باعث کندی رسیدگی به ماموریت های مهم تر می شود از شهروندان خواست از برقراری تماس های غیر ضروری با این سامانه خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، سرهنگ حسن یاردوستی گفت: روزانه با انبوهی از تماس های غیر ضروری مردم در سامانه ۱۱۰ روبرو هستیم که هر چند اپراتورهای این مرکز با کمال سعه صدر به تمام آنها پاسخ می گویند و راهنمایی های لازم را ارائه می کنند اما مردم باید بدانند که این گونه تماس ها باعث کندی در رسیدگی به ماموریت های مهم تر می شود.
وی افزود: از شهروندان درخواست داریم از برقراری هرگونه تماس غیر اضطراری با سامانه ۱۱۰ خودداری کنند چون اشغال غیر ضروری حتی یک لحظه ای این خطوط می تواند فرصتی را از شهروند دیگر که احتیاج مبرم به کمک ضروری دارد بگیرد.
این مقام مسوول با بیان اینکه حضور ماموران در صحنه نیازمند شرایطی است که برای وقوع جرایم مشهود تعریف شده اظهار داشت: متاسفانه برخی از مردم در این خصوص آگاهی لازم را نداشته و انتظار دارند هرگاه با ۱۱۰ تماس گرفتند همان لحظه پلیس باید در صحنه حضور یابد.
وی تصادفات فوتی و جرحی، خرید و فروش علنی مواد مخدر و کالای قاچاق و اقلام ضد فرهنگی و غیر مجاز، مزاحمت های خیابانی، نزاع و درگیری، مشاهده افراد مشکوک به سرقت، مشاهده خرید و فروش اموال مسروقه، مشاهده معتادان تابلو و کارتن خواب، مشاهده پارتی ها و خانه های فساد و محل های مصرف مواد مخدر، کشف حجاب و انجام رفتارهای مغایر با شئونات اسلامی در اماکن عمومی و مزاحمت برای دانش آموزان مقابل در مدارس زا از جمله اولویت های کاری پلیس ۱۱۰ ذکر کرد.
این مقام انتظامی گفت: شهروندان عزیز فقط برای نیازهای فوریت دار با ۱۱۰ تماس بگیرند و از برقراری تماس های غیر ضروری خودداری کنند و موضوعات غیر ضروری خود را از طریق حضور در کلانتری ها و ارائه گزارش به افسر ارجاع دنبال نمایند.
وی در خصوص عدم حضور ماموران در تماس های فوریتی نیز عنوان داشت: به حمدالله سیستم های نظارتی خوبی در نیروی انتظامی وجود دارد و هر زمان که مردم از تماس با ۱۱۰ جواب مناسب دریافت نکرده و یا با مشکل مواجه شدند می توانند موضوع را از طریث سامانه ۱۹۷ به اطلاع مسئولان پلیس برسانند تا به موقع پیگیری و رسیدگی شود.
رییس پلیس مرکز استان اصفهان مهمترین مطالبه مردم از پلیس را تامین نظم و امنیت عنوان کرد و گفت: با توجه به موقعیت خاص و منحصر به فرد استان اصفهان پلیس تمامی سعی و تلاش خود را بکار می گیرد تا بتوان الگویی از یک پلیس انقلابی، مردمی و مدرن را ارائه کند.

کد خبر 128954

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.