کمبود منیزیم موجب ریزش مو، ضربان قلب نامنظم و افزایش خطر ابتلا به دیابت می‌شود

کمبود منیزیم در بدن موجب بروز مشکلاتی همچون ریزش مو، ضربان قلب نامنظم، ایست قلبی، افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع دوم و میگرن می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، منیزیم یک ماده معدنی ضروری است که نقش مهمی در عملکردهای مختلف بدن از جمله تقویت عضلات، سلامت قلب و استحکام استخوان ایفا می‌کند؛ نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کمبود منیزیم موجب بروز مشکلات خاصی می‌‎شود، برای نمونه، ممکن است موجب ریزش مو شود، زیرا منیزیم در سنتز پروتئین‌ها، از جمله پروتئین‌های ضروری برای رشد مو، نقش دارد؛ در ادامه به بررسی دیگر علائم کمبود منیزیم می‌پردازیم:

ضربان قلب نامنظم

منیزیم برای حفظ ضربان قلب منظم ضروری است، سطوح پایین منیزیم می‌تواند باعث ریتم غیرطبیعی قلب یا آریتمی شود؛ نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مکمل منیزیم می‌تواند به پیشگیری از آریتمی قلب افراد کمک کند.

ایست قلبی

کمبود شدید منیزیم می‌تواند منجر به ایست قلبی شود، محققان با انجام پژوهش‌های لازم به این نتیجه رسیدند که سطوح پایین منیزیم در بدن با افزایش خطر ایست قلبی ناگهانی مرتبط است.

فشار خون بالا

منیزیم نقش مهمی در تنظیم فشار خون دارد، به‌طوری که کمبود این ماده معدنی منجر به افزایش فشار خون می‏‌شود؛ نتایج یک مطالعه منتشر شده در مجله Hypertension نشان می‌دهد که مکمل منیزیم می‌تواند فشار خون را کاهش دهد.

افزایش خطر ابتلاء به دیابت نوع دوم

کمبود منیزیم با افزایش خطر ابتلاء به بیماری دیابت نوع دوم مرتبط است، نتایج مطالعه منتشر شده در مجله Diabetes Care نشان می‌دهد که مصرف بیشتر منیزیم موجب کاهش خطر ابتلاء به دیابت نوع دوم می‌شود.

میگرن

کاهش میزان منیزیم در بدن با افزایش دفعات و شدت میگرن مرتبط است؛ متخصصان معتقدند که مصرف مکمل منیزیم ممکن است به کاهش تعداد دفعات بروز میگرن کمک کند.

کد خبر 752779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.