بسیاری از معضلات شهری با استفاده از ظرفیت‌ دانش‌بنیان‌ها قابل حل است‌

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بسیاری از مشکلات و معضلات شهری با استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان قابل حل است.

ابوالفضل قربانی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروز اداره دنیا بر اساس دانش است و اگر کسی نخواهد از این ویژگی استفاده کند به سرعت عقب می‌افتد و برعکس کسی که استفاده کند به جایگاه خوبی می‌رسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از مشکلات و معضلات شهری با استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان قابل حل است، افزود: از آنجا که این شرکت‌ها بومی هستند به نمونه‌های داخلی به نسبت نمونه‌های خارجی شناخت بیشتری دارند، در نتیجه اعتماد کردن و توجه به این مجموعه‌ها در پیشرفت سریع ما مؤثر است.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از حوزه‌ها مباحث مربوط به حمل‌ونقل است، گفت: امروز شاهد هستیم که در قیاس با سال قبل پیشرفتی که در حوزه فناوری برای حمل‌ونقل اتفاق افتاده، به‌صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

قربانی تصریح کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که به‌ویژه در حوزه هوشمندسازی شهرها، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اقدامات خوبی انجام داده‌اند که به جرئت می‌توان گفت از بعضی نمونه‌های خارجی بهتر است.

وی با بیان اینکه بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان موجب می‌شود که مشکلات ارزی نداشته یا کمتر داشته باشیم، خاطرنشان کرد: توجه به این مجموعه‌ها امری واجب است و به همین خاطر مقام معظم رهبری حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را به‌عنوان یک وظیفه ابلاغ کردند که امیدوارم مجموعه شهرداری اصفهان نیز در این راستا گام‌های ارزشمندی بردارد.

کد خبر 749871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.