نصب «پلاک آبی هوشمند» اقدام بی‌نظیر اصفهان در کشور است

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نصب پلاک آبی هوشمند در اصفهان با قابلیت‌های بالا در نوع خود بی‌نظیر و منحصربه‌فرد است و در هیچ‌کدام از کلان‌شهرهای کشور تاکنون چنین طرحی اجرا نشده است.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای پروژه نصب پلاک آبی هوشمند در اصفهان با قابلیت‌های بالا برای نخستین‌بار در کشور اظهار کرد: در شهرداری اصفهان و در دوره ششم شورای اسلامی شهر، این پروژه در دستور کار قرار گرفت که در نوع خود بی‌نظیر و منحصربه‌فرد است و در هیچ‌کدام از کلان‌شهرها تاکنون چنین طرحی اجرا نشده است، البته برخی شهرها از تجربه اصفهان در این زمینه استفاده کرده‌اند.

وی افزود: در گذشته اداره پست در منزل هر فردی پلاکی را نصب می‌کرد که تنها برای آدرس‌دهی استفاده می‌شد و مشکلاتی داشت، اما پلاک آبی هوشمند کاربردهای متعددی دارد و یکی از اقدامات لازم در مسیر هوشمندسازی شهرها است.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این طرح با هدف استفاده از بستر مباحث الکترونیک ایجاد شد، تصریح کرد: با اجرای این طرح، خدمات زیادی با سهولت به دستگاه‌های اجرایی و شهروندان ارائه می‌شود.

قربانی دیگر مزایای پلاک آبی هوشمند را تأثیر بر زیباسازی نمای شهر با جمع‌آوری پلاک‌های قدیمی، شناسنامه کردن املاک، تسهیل در استفاده از خدمات امدادی توسط شهروندان با استفاده از Qr code بدون نیاز به حضور در محل و سهولت کار برای مجموعه‌هایی همچون اورژانس و آتش‌نشانی برشمرد و گفت: کمک به آدرس‌یابی شهروندان یکی دیگر از کارکردهای این طرح است، زیرا می‌توانند با بهره‌گیری از نرم‌افزارهای کاربردی به راحتی آدرس موردنظر را پیدا کند.

وی با بیان اینکه از طریق پلاک آبی هوشمند برای کسب اطلاعات مورد نیاز نوسازی پلاک مربوطه بهره‌گیری می‌شود، یادآور شد: این پلاک مجموعه جامعی است که خدمات زیادی را به شهروندان ارائه می‌کند و از زمان اجرا تاکنون، بازخوردهای خوبی از شهروندان گرفته‌ایم و رضایتمندی بالایی را به همراه داشته است.

کد خبر 754177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهر IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    3 1
    اتش نشانی ادرس خیابان اصلی را اپراتورش بلد نبود.چه فایده صدها مورد دیگه هم که باشه.وجدان وکاربلدی نیاز هس.
  • ناشناس IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    11 5
    دستتون درد نکنه ولی اگر امکان داره کاری کنید که در روز روشن دزد نیاد و دزدی بکنه ،الان امنیت از همه چیز مهمتر می باشه و یا قانون رو عوض کنید که کسی دزد رو گرفت و یا در حین دزدی میتواند بکشش ،به خدا در این شهر متمدن دیگه آسایش نداریم و متاسفانه کسانی که هم که مسئول می باشن انگار نه انگار!!!؟؟؟در کوچه ما تا بحال دو تا موتور و یک دوچرخه و تعرض به داخل خانه توسط دزد شده وبا توجه به نصب دوربین و....و حتی مشخص بودن چهره دزد مامورین محترم در گرفتن دزدان ناتوان هستند وشاید هم ماجرا چیز دیگری باشه؟؟؟!!!
  • محمد علی شلمزاری IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    2 0
    پلاک متوسط و زیبا درود درود درود
  • مهردادعسگری IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    1 0
    سلام اصفهان نصف جهان واقعا یک کار خداپسندانه بی نظیری انجام دادید. من از ادرس گفتن به جهت کار اداری تعویض گواهینامه هرجایی مراجعه کردم دیدم بدون اینگه مشخصات از من پرسیده شود برگه ریسد دادن قبلا اطلاع کافی نداشتم وقتی رسید دادن دیدم ادرس منزل من دقیق نوشته شده حتی کد پستی رویش بود واقعا دست اندر کار این شخص جای تقدیر تشکر فروانی دارد که فوق العاده جای تحسین فروانی دارد کار ما اصفهانی ها راحت کرده من ازشون خیلی خیلی سپاسگذارم
  • احمد IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    3 0
    زیباترین کار شهر داری اصفهان است دیگه کسی ادرس را گم نمی کنه.
  • سعید IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
    0 0
    اینکه بحث دزدی چه ارتباطی با پلاک هوشمندداره رو بنده که نمیدانم . اما بعد ، بنظرم لازمست شهرداری اصفهان در مورد پلاکهای جدید اطلاع رسانی خیلی بیشتر ی با ذکر جزییات کار انجام دهد .