به گزارش خبرگزاری ایمنا، انوشیروان محسنی بندپی در آئین تجلیل از خادمان سفرهای نوروزی اظهارکرد: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در سال ۹۲ و با دو هدف کلی گسترش گردشگری داخلی و هماهنگی و انسجام در همه دستگاههای ذیل ستاد تشکیل شد.
وی، ایران را کشوری که از رنگین کمان طبیعی برخوردار است توصیف کرد و افزود: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از خادمان اعضای ستاد از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه در ۲۸ دستگاه اجرای خدمات در آمادهباش کامل بودند که باید گفت نوروزبانان بی نوروز بودند.
محسنی بندپی در ادامه به مهمترین اقدامات انجام شده در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اشاره کرد و ادامه داد: تشکیل جلسات ستاد در استانها و شهرستانها و تعادل بخشی به شعائر ماه رمضان و عید فطر با آئینهای نوروزی، از جمله این اقدامات بود.
وی یادآور شد: در نوروز امسال با کمترین مشکل سوخت رسانی مواجه شدیم و فقط در بیست و نهم اسفند ماه بیش از ۱۶۴ میلیون لیتر سوخت در سراسر کشور توزیع شد.
محسنی بندپی بیانداشت: امسال وزارت ارتباطات به جمع اعضای ستاد خدمات سفر اضافه شد و در کمیته بهداشت، سلامت و درمان، افزایش پایگاههای اورژانس، مراکز بهداشتی، ارتقای نظارت کیفی و فعالیت پایگاههای انتقال خون، جلوهای خاص به خدمات داده بود.
وی با اشاره به فعالیت کمیته امنیتی، انتظامی و ترافیکی که وظیفه حفظ ایمنی افراد در جادهها را بر عهده داشت، گفت: امسال گره کور ترافیکی در جادهها شاهد نبودیم.
رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به توضیح مناسب سفر در ایام نوروز امسال، تصریح کرد: استانهای ایلام، لرستان، خراسان شمالی، اردبیل و زنجان نسبت به سالهای قبل گردشگری بیشتری داشتند.
وی همچنین از تجهیز ۶۴ هزار کلاس درس توسط آموزش و پرورش برای اسکان مسافران، پاسخگویی به ۹۵ درصد تماسها به صورت درجا، تشکیل کمیته محیط زیست و راه اندازی پویش مدیریت مقاصد گردشگری و کاهش زباله، تولید بیش از ۱۰۰ هزار دقیقه محتوا در سازمان صدا و سیما و غیره اشاره کرد و گفت: همه این اقدامات سبب شد تا امسال شاهد کاهش شکایتهای مردمی و افزایش رضایتمندی مسافران باشیم.
محسنی بندپی در خاتمه خواستار بهبود ساختار ستاد و افزایش اعتبارات آن، دائمی شدن کار ستاد در طول سال، توزیع مکانی سفر و استقرار سامانه متمرکز برای رصد دائم سفر و ساماندهی تعطیلات شد.
نظر شما