وحید حیدریان در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ثبت تخلف از سال ۱۳۷۴ همزمان با نصب دوربینهای ابتدایی در شهر اصفهان آغاز شد، اما آن زمان، تخلفها توسط دوربین و با نظارت فیزیکی پلیس راهور مستقر در مرکز کنترل ترافیک ثبت میشد.
وی افزود: بهتدریج با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از فناوریهای نوین، ثبت مکانیزه و اتوماتیک تخلفات بدون دخالت دست مطرح شد که ثبت تخلف الکترونیکی در شهر اصفهان از سال ۱۳۸۸ و با ثبت تخلف ورود به محدوده زوج و فرد آغاز شد.
مدیر مرکز کنترل ترافیک و نظارت تصویری شهرداری اصفهان گفت: با توجه به گسترش شبکه بزرگراهی، تعدد تقاطعهای مهم شهری و خطوط ویژه اتوبوسهای تندرو در اصفهان، کنترل تخلف هوشمند مطرح شد که تاکنون اقدامات مؤثری برای نصب این سامانهها انجام گرفته است.
حیدریان با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد این سامانهها تصریح کرد: در حال حاضر دوربینهای ثبت تخلف سرعت غیرمجاز، ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و توقف روی خط عابر پیاده، ثبت تخلف عبور از مسیر ویژه اتوبوس و ورود به محدوده زوج و فرد در شهر اصفهان فعال و پس از ارسال تخلفات به پلیس راهور منجر به صدور قبض جریمه خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز معابر به نصب و توسعه این سامانهها و برنامههایی برای راهاندازی سیستمهای کنترل سرعت، مسیر ویژه و طرح محدوده طراحی شده است که در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.
مدیر مرکز کنترل ترافیک و نظارت تصویری شهرداری اصفهان روانسازی، قانونمندی و ایمنی ترددهای شهری را رهاورد سامانههای هوشمند ثبت تخلف دانست و گفت: در حال حاضر معابر شهر با دوربینهای پلاکخوان که ثبت تخلفهای گوناگون شهری را انجام میدهند، کنترل میشود.
نظر شما