به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از دورج، انجمن نرمافزار سرگرمی (ESA) با مشارکت شرکتهای پیشرویی همچون نینتندو، گوگل، مایکروسافت، EA و یوبیسافت، اقدام به راهاندازی ابتکاری جدید برای توسعه بازیهای قابل دسترس (Accessible Games) کرده است. هدف این پروژه، طراحی و تولید بازیهایی است که برای افراد دارای معلولیت نیز قابل استفاده باشند و تجربه بازی را برای تمام افراد، فارغ از تواناییهای جسمی، بهبود بخشند.
این ابتکار شامل توسعه ابزارها، استانداردها و بهترین روشها برای طراحی بازیهای فراگیر است، به عنوان نمونه افزودن گزینههای کنترل قابل تنظیم، رابطهای کاربری سادهتر و پشتیبانی از فناوریهای کمکی از جمله اقدامات پیشبینی شده در این پروژه است. این شرکتها متعهد شدهاند تا با استفاده از فناوریهای نوین، بازیهایی تولید کنند که نیازهای متنوع کاربران را برآورده کنند.
این حرکت گامی مهم در جهت فراگیرتر شدن صنعت بازیهای ویدئویی محسوب میشود و انتظار میرود تأثیر مثبتی بر جامعه گیمرها داشته باشد. با افزایش دسترسی به بازیها، افراد بیشتری میتوانند از این سرگرمی دیجیتال لذت ببرند و در عین حال، صنعت گیمینگ نیز به سمت عدالت و برابری بیشتر حرکت خواهد کرد.
نظر شما